- Reklama -
środa, 24 kwietnia 2024
- Reklama -
Więcej
    Strona głównaBiznesRozliczenie dotacji przez Zamawiającego

    Rozliczenie dotacji przez Zamawiającego

    O pełnym sukcesie można mówić dopiero wówczas, gdy beneficjent pomyślnie przebrnie przez proces rozliczenia przyznanej dotacji i gdy nie zostaną na niego nałożone  korekty finansowe z tytułu naruszenia Prawa zamówień publicznych.  Nałożenie korekty finansowej skutkuje cofnięciem (anulowaniem)  części, a w skrajnych sytuacjach, całości wkładu finansowego przyznanego na realizację określonego projektu. Korekta finansowa jest ściśle związana z rodzajem i wagą stwierdzonych nieprawidłowości, jak również z wysokością poniesionych strat w środkach pochodzących z Unii Europejskiej. – mówi radca prawny Eliza Krause prowadząca Kancelarię Radcy Prawnego w Poznaniu. 

    Podmioty zobowiązane do stosowania przepisów Prawa zamówień publicznych – w odniesieniu do wydatków objętych wnioskiem o dofinansowanie – muszą podejmować wszelkie działania w zgodzie z przepisami krajowymi oraz regulacjami wspólnotowymi.  Regulacje wspólnotowe będą miały pierwszeństwo przed regulacjami krajowymi, jeżeli w danej sytuacji zastosowanie prawa krajowego będzie sprzeczne z prawem wspólnotowym. Może się niestety okazać, iż jakiś Zamawiający działając zgodnie z polskimi przepisami dot. zamówień publicznych, naruszy regulacje europejskie i poniesie tego konsekwencje w postaci nałożenia na niego korekty finansowej.

    Liczni Zamawiający, którzy skorzystali z możliwości dofinansowania określonych projektów ze środków europejskich (otrzymali dotacje), mają niejednokrotnie ogromne problemy z interpretacją umów o dofinansowanie, jak również  z prawidłowym stosowaniem obowiązujących regulacji i wytycznych, których przestrzegania wymagają  wspomniane umowy.

    Skrupulatne przestrzeganie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych z uwzględnieniem naczelnych zasad ustawodawstwa wspólnotowego i wytycznymi jakie wydaje  dla beneficjentów instytucja zarządzająca, jest podstawą do pomyślnego rozliczenia otrzymanej dotacji.  W interesie beneficjenta jest kontrolowanie (i to przed wszczęciem postępowania o zamówienie publiczne – czyli przed publikacją ogłoszenia o zamówieniu), czy przygotowana dokumentacja nie zawiera błędów, których popełnienie skutkować będzie nałożeniem korekt finansowych. – mówi radca prawny Eliza Krause prowadząca Kancelarię Radcy Prawnego w Poznaniu.

    Kancelaria Radcy Prawnego Eliza Krause specjalizuje się w doradztwie prawnym w obszarze stosowania przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych, w doradztwie prawnym z zakresu prawa pracy oraz  problematyki dotyczącej nieruchomości, najmu, własności lokali i  gospodarowania nieruchomościami.

    Więcej informacji na www.kancelariaek.pl

     

    POWIĄZANE ARTYKUŁY
    - Reklama -

    NAJPOPULARNIEJSZE