- Reklama -
środa, 24 kwietnia 2024
- Reklama -
Więcej
    Strona głównaPrawoCzy można rozłożyć mandat na raty?

    Czy można rozłożyć mandat na raty?

    Mandat karny kredytowy


    Mandatem karnym kredytowanym
    może być nałożona grzywna jedynie wobec osoby innej niż wobec osoby czasowo przebywającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub niemającej stałego miejsca zamieszkania albo pobytu. Wówczas, mandat powinien zawierać pouczenie o obowiązku uiszczenia grzywny w terminie 7 dni od daty przyjęcia mandatu oraz o skutkach nieuiszczenia grzywny w terminie. Staje się on prawomocny z chwilą pokwitowania jego odbioru przez ukaranego.

    Rozłożenie płatności mandatu na raty

    Należy pamiętać o tym, że kierowca przyjmie mandat ma siedem dni na zapłacenie kary. W tym czasie można się zwrócić do Urzędu Wojewódzkiego z prośbą o rozłożenie grzywny na raty. W tym celu należy złożyć wniosek, który powinien zawierać: określenie należności której dotyczy, wskazanie rodzaju ulgi, propozycję kwot i terminów spłaty zobowiązania w ratach lub odroczonym terminie wraz z uzasadnieniem. We wniosku należy również podać serię i numer mandatu, datę jego nałożenia oraz wysokość nałożonej grzywny. W uzasadnieniu wniosku należy opisać swoją sytuację finansową, która ma wpływ na ograniczone możliwości płatnicze i poprzeć to stosownymi dowodami.

    Jakie dokumenty dołączyć do wniosku o rozłożenie mandatu na raty?

    We wniosku należy dokładnie opisać swoją sytuację finansową. Jeśli chodzi o dokumenty potwierdzające osiągany dochód, to w sytuacji, gdy wnioskodawca jest:
    • osobą pracującą, to do wniosku powinien dołączyć: zaświadczenie o zarobkach lub w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej formularz odliczeniowy zaliczki na podatek dochodowy,
    • emerytem lub rencistą, to do wniosku powinien dołączyć:kserokopię odcinka renty/emerytury,
    • osobą uczącą się, to do wniosku powinien dołączyć: zaświadczenie o kontynuowaniu nauki lub kserokopię legitymacji szkolnej/studenckiej potwierdzoną za zgodność z oryginałem, a w przypadku osiągania dochodów – zaświadczenie o osiąganych dochodach z tytułu umowy o pracę lub z innych źródeł,
    • osobą bezrobotną, to do wniosku powinien dołączyć: zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o uznaniu za osobę bezrobotną.

    Ponadto, warto wskazać na miesięczne stałe wydatki, aby je udowodnić warto do wniosku załączyć kserokopie dokumentów potwierdzających wydatki np. opłat za mieszkanie, energię elektryczną, gaz, wodę, telefon itp.

    POWIĄZANE ARTYKUŁY
    - Reklama -

    NAJPOPULARNIEJSZE