W 2012 r. do ECC-Net wpłynęło ponad 72.000 zapytań i skarg od konsumentów dotyczących zakupów o charakterze transgranicznym na obszarze Unii Europejskiej, Norwegii oraz Islandii. Coraz większą popularnością cieszy się e-commerce, stąd aż 60% z 32.000 skarg odnosiła się do zakupów on-line, głównie w obszarze transportu lotniczego.
W porównaniu z poprzednimi latami, problematycznym obszarem w 2012 okazał się zakup nie-farmaceutycznych produktów leczniczych oraz sprzętu terapeutycznego. Widoczna jest rosnącą tendencję do sprzedaży takich produktów w Internecie. Niestety często opis ich zastosowania wprowadza konsumentów w błąd, przykładem może być pigułka odchudzająca.
W 2012 roku 45% skarg zostało pomyślnie zamkniętych dzięki pomocy ECC-Net, które doprowadziły do ugody z przedsiębiorcą. 13 % zostało przekazanych do innych organizacji (np. podmiotów ADR zajmujących się alternatywnymi metodami rozwiązywania sporów, sądów). W przypadkach prostszych spraw prawnicy ECC-Net udzielali wyczerpujących porad, w jaki sposób konsument może dochodzić swoich praw samodzielnie.
Raport zawiera przegląd działalności ECC-Net w 2012 roku i przedstawia niektóre z jego sukcesów. Pełna treść raportu dostępna na: http://ec.europa.eu/ecc-net