- Reklama -
piątek, 26 kwietnia 2024
- Reklama -
Więcej
    Strona głównaPracaWażna informacja dotycząca wydawania zaświadczeń o uzyskaniu statusu zastępcy notarialnego

    Ważna informacja dotycząca wydawania zaświadczeń o uzyskaniu statusu zastępcy notarialnego

    Egzamin notarialny 2021

    Od 7 do 9 września 2021 r. osiem komisji powołanych przez Ministra Sprawiedliwości przeprowadziło w całym kraju egzamin notarialny. Do egzaminu zostało dopuszczonych 515 zdających. Komisje egzaminacyjnej pracować będą w Gdańsku, Katowicach, Krakowie i Wrocławiu oraz po dwie w Poznaniu i Warszawie. Każdego dnia egzamin rozpocznie się o godz. 10.00 i będzie trwał 6 godzin. Dla osób niepełnosprawnych czas trwania egzaminu został wydłużony o połowę.

    Zaświadczenia o uzyskaniu statusu zastępcy notarialnego

    Osobom, które uzyskały pozytywny wynik z egzaminu notarialnego przeprowadzonego w dniach 7-9 września 2021 r. zaświadczenia o uzyskaniu statusu zastępcy notarialnego, stosownie do treści art. 76 § 1 i 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie  wydawane będą z urzędu, niezwłocznie po ustaleniu wyniku tego egzaminu (tj. niezwłocznie po doręczeniu Ministrowi Sprawiedliwości uchwał o ustaleniu wyniku egzaminu notarialnego wraz z danymi adresowymi zdającego).

    Zgodnie z treścią art. 76 § 2 ustawy – Prawo o notariacie zaświadczenie o uzyskaniu statusu zastępcy notarialnego Minister Sprawiedliwości doręcza zastępcy notarialnemu oraz prezesowi rady izby notarialnej, właściwej według miejsca zamieszkania zastępcy notarialnego, a w przypadku osób, które nie mają miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, prezesowi rady wybranej izby notarialnej.

    Osoby, których personalia lub miejsce zamieszkania uległy zmianie w stosunku do wskazanych we wniosku o dopuszczenie do egzaminu notarialnego, zobowiązane są niezwłocznie, najpóźniej w terminie do dnia 15 października 2021 r., zawiadomić o tym Departament Zawodów Prawniczych Wydział Notariatu, wskazując nowe dane osobowe lub adres zamieszkania.

    Brak zawiadomienia skutkować będzie wydaniem zaświadczenia o uzyskaniu statusu zastępcy notarialnego na podstawie dotychczasowych danych i przesłaniem go prezesowi rady izby notarialnej właściwej według dotychczasowego miejsca zamieszkania.

    Źródło:

    Oficjalna strona MS.
     

    POWIĄZANE ARTYKUŁY
    - Reklama -

    NAJPOPULARNIEJSZE