Jesteś tutaj:
Praca
26.09.2021 - Zespół portalu sPrawnik.pl
Kliknij, aby ocenić:
 
5/2

Ważna informacja dotycząca wydawania zaświadczeń o uzyskaniu statusu zastępcy notarialnego

Resort sprawiedliwości przekazał informacje dotyczące wydawania zaświadczeń o uzyskaniu statusu zastępcy notarialnego po egzaminie notarialnym przeprowadzonym w dniach 7-9 września 2021 r.

Egzamin notarialny 2021

 

Od 7 do 9 września 2021 r. osiem komisji powołanych przez Ministra Sprawiedliwości przeprowadziło w całym kraju egzamin notarialny. Do egzaminu zostało dopuszczonych 515 zdających. Komisje egzaminacyjnej pracować będą w Gdańsku, Katowicach, Krakowie i Wrocławiu oraz po dwie w Poznaniu i Warszawie. Każdego dnia egzamin rozpocznie się o godz. 10.00 i będzie trwał 6 godzin. Dla osób niepełnosprawnych czas trwania egzaminu został wydłużony o połowę.

 

 

 

 

Zaświadczenia o uzyskaniu statusu zastępcy notarialnego



Osobom, które uzyskały pozytywny wynik z egzaminu notarialnego przeprowadzonego w dniach 7-9 września 2021 r. zaświadczenia o uzyskaniu statusu zastępcy notarialnego, stosownie do treści art. 76 § 1 i 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie  wydawane będą z urzędu, niezwłocznie po ustaleniu wyniku tego egzaminu (tj. niezwłocznie po doręczeniu Ministrowi Sprawiedliwości uchwał o ustaleniu wyniku egzaminu notarialnego wraz z danymi adresowymi zdającego).



Zgodnie z treścią art. 76 § 2 ustawy - Prawo o notariacie zaświadczenie o uzyskaniu statusu zastępcy notarialnego Minister Sprawiedliwości doręcza zastępcy notarialnemu oraz prezesowi rady izby notarialnej, właściwej według miejsca zamieszkania zastępcy notarialnego, a w przypadku osób, które nie mają miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, prezesowi rady wybranej izby notarialnej.



Osoby, których personalia lub miejsce zamieszkania uległy zmianie w stosunku do wskazanych we wniosku o dopuszczenie do egzaminu notarialnego, zobowiązane są niezwłocznie, najpóźniej w terminie do dnia 15 października 2021 r., zawiadomić o tym Departament Zawodów Prawniczych Wydział Notariatu, wskazując nowe dane osobowe lub adres zamieszkania.



Brak zawiadomienia skutkować będzie wydaniem zaświadczenia o uzyskaniu statusu zastępcy notarialnego na podstawie dotychczasowych danych i przesłaniem go prezesowi rady izby notarialnej właściwej według dotychczasowego miejsca zamieszkania.

 

Źródło:

 

Oficjalna strona MS.
 

Autor/Źródło: Zespół portalu sPrawnik.pl



Wasze komentarze
Nasi partnerzy
  • InTENSO - outsourcing IT, leasing pracowniczy
  • Jakość obsługi
  • Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
  • Competitive Skills - Szkolenia biznesowe, rekrutacja i headhunting, doradztwo
  • Kaspersky
  • elsa
  • CBIT.pl
  • Enterprise-Gamification
  • Lazarski
  • Secret Client - tajemniczy klient, tajny klient, mystery shopping
  • Atlassian
Zobacz także
  • Kanały RSS
  • Facebook
® 2008 - 2021 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptacją regulaminu.