Dokument wydrukowany na witrynie http://serwisprawa.pl 
 

Decyzja administracyjna

Definicja: decyzja administracyjna - organ administracji publicznej załatwia sprawę przez wydanie decyzji, chyba że przepisy kodeksu stanowią inaczej. Decyzje rozstrzygają sprawę co do jej istoty w całości lub w części albo w inny sposób kończą sprawę w danej instancji.
Art. 104 kodeksu postępowania administracyjnego

Decyzja administracyjna powinna zawierać: oznaczenie organu administracji publicznej, datę wydania, oznaczenie strony lub stron, powołanie podstawy prawnej, rozstrzygnięcie, uzasadnienie faktyczne i prawne, pouczenie, czy i w jakim trybie służy od niej odwołanie, podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego osoby upoważnionej do wydania decyzji zadministracyjnej. Decyzja administracyjna, w stosunku do której może być wniesione powództwo do sądu powszechnego lub skarga do sądu administracyjnego, powinna zawierać ponadto pouczenie o dopuszczalności wniesienia powództwa lub skargi.
Art. 107 § 1 kodeksu postępowania administracyjnego

Autor: Zespół SerwisPrawa.pl (serwisprawa.pl)


 
  
 Dokument wydrukowany na witrynie http://serwisprawa.pl