Kwestie usunięcia z rejestru skazanych regulują przepisy ustawy z dnia 24 maja 2000 roku, o Krajowym Rejestrze Karnym. Zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy dane osobowe osób skazanych usuwa się z Rejestru, jeżeli z mocy prawa skazanie uległo zatarciu. Do usunięcia danych w takim przypadku potrzebny wniosek, dane te usuwane są z mocy prawa z Rejestru. W przypadku złożenia zapytania o karalność, informacja winna być, że osoba ta nie figuruje w Rejestrze, tak samo jak w przypadku osób nie karanych. W celu potwierdzenia usunięcia Pańskich danych z Rejestru może złożyć Pan wniosek o wydanie informacji o sobie z Rejestru (konieczne będzie uiszczenie opłaty sądowej w wysokości 50 zł).
Ponadto zgodnie z § 11 Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 7 listopada 2003 roku, w sprawie gromadzenia danych osobowych i danych o podmiotach zbiorowych w Krajowym Rejestrze Karnym oraz usuwania tych danych z Rejestru, karty rejestracyjne oraz zawiadomienia usuwa się z kartotek poprzez fizyczne zniszczenie, w sposób uniemożliwiający ustalenie tożsamości osoby, tak samo zapis informacji dotyczących udostępnienia danych osobowych zgromadzonych w Rejestrze usuwa się z bazy danych systemu informatycznego z chwilą usunięcia wszystkich zgromadzonych tam danych o osobie. Zatem po usunięciu danych i dokumentów, nie ma żadnego śladu, że osoba w Rejestrze była ewidencjonowana.
Porady prawne