Jesteś tutaj:

Postępowanie administracyjne

Nowa forma doręczeń zastąpi tradycyjne listy polecone
09.02.2020 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Era tradycyjnych listów poleconych zmierza ku końcowi. Nowa ustawa, której projekt przyjął rząd zakłada wprowadzenie e-doręczeń jako docelowego kanału wymiany korespondencji pomiędzy urzędami a obywatelem. Nowe rozwiązania mogą okazać się problematyczne dla osób starszych i tych, określanych...
08.02.2020 - Autor zewnętrzny
Na myśl o kontroli podatkowej większość przedsiębiorców odczuwa stres. W dużej mierze wynika to z...
26.01.2020 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Już tylko dni dzielą nas od Brexitu. Wprawdzie 1 lutego 2020 roku rozpocznie się okres przejściowy...
18.12.2019 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
W ostatnim czasie sen z powiek przedsiębiorców spędzała dezorientacja dotycząca rejestracji w BDO...
Kiedy możliwe jest wznowienie postępowania administracyjnego?
Postępowanie administracyjne
06.10.2014 - Edyta Zielińska
Decyzje administracyjne mogą być obarczone różnego rodzaju wadami. Zazwyczaj wady te są nieistotne i – co ważne – mogą być usunięte w drodze uzupełnienia, sprostowania, czy też wyjaśnienia. Nie można jednak zapominać o tych poważnych wadach, w przypadku zaistnienia których postępowanie administracyjne zostaje wznowione.
Jak uzyskać status uchodźcy w Polsce?
Postępowanie administracyjne
19.09.2014 - Andżelika Banowicz
Nasilające się konflikty zbrojne i prześladowania na świecie powodują, że do Europy, w tym także do Polski, co rusz napływają osoby, które uciekły z kraju ze względu na zagrożenie życia, zdrowia lub wolności. Generalnie w Polsce cudzoziemcom udziela się ochrony poprzez nadanie statusu uchodźcy, udzielenie ochrony uzupełniającej, udzielenie azylu lub udzielenie ochrony czasowej. Należy pamiętać, że każdy wniosek cudzoziemca o udzielenie ochrony traktowany jest jak wniosek o nadanie statusu uchodźcy, chyba że cudzoziemiec wyraźnie ubiega się o udzielenie azylu lub żądanie ochrony wynika z wydanego przez sąd orzeczenia o niedopuszczalności wydania cudzoziemca albo z rozstrzygnięcia Ministra Sprawiedliwości o odmowie jego wydania.
Komu mogę udzielić pełnomocnictwa w postępowaniu dotyczącym wydania pozwolenia na budowę?
Postępowanie administracyjne
12.09.2014 - Edyta Zielińska
Chcesz wybudować dom, ale nie masz wystarczająco dużo czasu, aby zajmować się procedurą związaną z uzyskaniem tzw. WZ-tki, a w dalszym etapie pozwolenia na budowę? Poproś rodzinę lub któregoś z przyjaciół o pomoc. W postępowaniu administracyjnym – Twoim pełnomocnikiem może być praktycznie każdy.
Zauważyłeś błąd w akcie urodzenia, małżeństwa, czy zgonu? Sprawdź co można z tym zrobić?
Postępowanie administracyjne
10.09.2014 - Andżelika Banowicz
Akt stanu cywilnego to pojedynczy wpis w księdze stanu cywilnego, który rejestruje stan cywilny danej osoby poprzez urzędowe odnotowanie określonych zdarzeń. Księgi stanu cywilnego, do których wpisuje się akty stanu cywilnego, są prowadzone w urzędach stanu cywilnego. W Polsce istnieją trzy rodzaje aktów stanu cywilnego, a mianowicie: akt urodzenia, akt małżeństwa oraz akt zgonu. Należy pamiętać, że akty stanu cywilnego stanowią wyłączny dowód stwierdzonych w nich zdarzeń, a ich niezgodność z prawdą może być udowodniona jedynie w postępowaniu sądowym. Generalnie w takich aktach nie można dokonywać żadnych zmian ale ustawa Prawo o aktach stanu cywilnego przewiduje kilka wyjątków od tej zasady.
Kto powinien ogłosić konkurs na stanowisko kierownicze w podmiocie leczniczym?
Postępowanie administracyjne
08.09.2014 - Edyta Zielińska
Powołanie komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko kierownika (zastępcy kierownika, w przypadku gdy kierownik nie jest lekarzem) w podmiocie leczniczym niebędącym przedsiębiorcą, należy do kompetencji organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego. Ogłoszenie o konkursie na stanowisko kierownika (zastępcy kierownika, w przypadku, gdy kierownik nie jest lekarzem) w podmiocie leczniczym niebędącym przedsiębiorcą, należy do kompetencji organu wykonawczego jednostki samorządu terytorialnego - tak brzmią tezy wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 26 czerwca 2014 r.
Kiedy pracownik administracyjny nie może brać udziału w toczącym się postępowaniu?
Postępowanie administracyjne
21.01.2014 - Rafał Rodzeń
Postępowanie administracyjne, podobnie jak procedura karna i cywilna, opierają się na zasadzie bezstronności załatwiania spraw. W związku z tym ustawodawca przewidział szereg okoliczności, których ziszczenie się uzasadnia odsunięcie sędziego czy pracownika organu administracyjnego od prowadzenie oznaczonego postępowania. W przeciwnym razie neutralność w rozstrzygnięciu nie byłaby zachowywana.
  6 7 8 9 10 z 10
Zapisz się na bezpłatny biuletyn!
Opinie ekspertów
Zespół portalu SerwisPrawa.pl -
Czy wydając nowy blankiet prawa jazdy organ administracji może ograniczyć bezterminowe prawo do kierowania pojazdem?
Przepisy ustawy o kierujących pojazdami nakazują każdej osobie posiadającej prawo jazdy nakazują zawiadomić starostę o... 
Autor zewnętrzny -
Jak przygotować się do kontroli podatkowej w firmie?
Na myśl o kontroli podatkowej większość przedsiębiorców odczuwa stres. W dużej mierze wynika to z zawiłości przepisów... 
Nasi partnerzy
  • InTENSO - outsourcing IT, leasing pracowniczy
  • Jakość obsługi
  • Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
  • Competitive Skills - Szkolenia biznesowe, rekrutacja i headhunting, doradztwo
  • Kaspersky
  • elsa
  • CBIT.pl
  • Enterprise-Gamification
  • Lazarski
  • Secret Client - tajemniczy klient, tajny klient, mystery shopping
  • Atlassian
Zobacz także
  • Kanały RSS
  • Facebook
  • Google+
® 2008 - 2020 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptacją regulaminu.