Jesteś tutaj:

Prawo administracyjne

Fiskus sam sporządzi nasze zeznanie podatkowe
15.03.2017 - Natalia Szok
15 marca 2017 roku weszła w życie istotna, z punktu widzenia podatników, nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednym z jej głównych założeń jest zmiana w sposobie rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych...
13.03.2017 - Natalia Szok
Wraz z partnerem żyjemy w konkubinacie od 10 lat. Mamy dwoje dzieci, razem prowadzimy nasz dom. Nie...
25.02.2017 - Natalia Szok
Prowadzę działalność gospodarczą – zakład usługowy. Działalność prowadzę w swoim mieszkaniu w...
21.02.2017 - Natalia Szok
Przyjęty przez rząd projekt ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych...
Zauważyłeś błąd w akcie urodzenia, małżeństwa, czy zgonu? Sprawdź co można z tym zrobić?
Prawo administracyjne
10.09.2014 - Andżelika Banowicz
Akt stanu cywilnego to pojedynczy wpis w księdze stanu cywilnego, który rejestruje stan cywilny danej osoby poprzez urzędowe odnotowanie określonych zdarzeń. Księgi stanu cywilnego, do których wpisuje się akty stanu cywilnego, są prowadzone w urzędach stanu cywilnego. W Polsce istnieją trzy rodzaje aktów stanu cywilnego, a mianowicie: akt urodzenia, akt małżeństwa oraz akt zgonu. Należy pamiętać, że akty stanu cywilnego stanowią wyłączny dowód stwierdzonych w nich zdarzeń, a ich niezgodność z prawdą może być udowodniona jedynie w postępowaniu sądowym. Generalnie w takich aktach nie można dokonywać żadnych zmian ale ustawa Prawo o aktach stanu cywilnego przewiduje kilka wyjątków od tej zasady.
Co grozi za nielegalną wycinkę?
Prawo administracyjne
09.09.2014 - Rafał Rodzeń
Nielegalne wycięcie drzew czy krzewów jest obarczone karą finansową, nawet jeśli takiego czynu dokonuje właściciel nieruchomości, na której posadzone są te rośliny. Aby legalnie usunąć nawet najmniejsze drzewko, fakt ten musi być zgłoszony odpowiednim organom. Trzeba także pamiętać, że wiąże się to z koniecznością uiszczenia odpowiedniej opłaty.
Kto powinien ogłosić konkurs na stanowisko kierownicze w podmiocie leczniczym?
Prawo administracyjne
08.09.2014 - Edyta Zielińska
Powołanie komisji konkursowej do przeprowadzenia konkursu na stanowisko kierownika (zastępcy kierownika, w przypadku gdy kierownik nie jest lekarzem) w podmiocie leczniczym niebędącym przedsiębiorcą, należy do kompetencji organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego. Ogłoszenie o konkursie na stanowisko kierownika (zastępcy kierownika, w przypadku, gdy kierownik nie jest lekarzem) w podmiocie leczniczym niebędącym przedsiębiorcą, należy do kompetencji organu wykonawczego jednostki samorządu terytorialnego - tak brzmią tezy wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 26 czerwca 2014 r.
Wymelduj skutecznie złego lokatora
Prawo administracyjne
08.09.2014 - Rafał Rodzeń
Wynajmowanie mieszkania zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem – właściciel nigdy nie będzie do końca wiedział, jak zachowa się lokator. Problem pojawi się, gdy kłopotliwy najemca nie będzie chciał opuścić nieruchomości. Czy w takim przypadku można go wyrzucić na bruk, czy raczej trzeba zastosować się do określonych procedur? Co jednak, gdy zameldujemy lokatora, a on nie zechce sam się wymeldować? Prawo na powyższe pytania zna odpowiedzi.
Międzynarodowe prawo jazdy może być potrzebne podczas podróży samochodem
Prawo administracyjne
20.06.2014 - Andżelika Banowicz
Osoby, które wybierają się w dalszą podróż samochodem powinny mieć na uwadze, że nie we wszystkich krajach można posługiwać się polskim prawem jazdy. W takiej sytuacji konieczne jest posiadanie specjalnego dokumentu – międzynarodowego prawa jazdy. Międzynarodowe prawo jazdy można uzyskać na podstawie Ustawy z dnia 5 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz. U. z 2014r., poz. 600) oraz Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 31 lipca 2012 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2012r., poz. 1005 ze zm.).
Szansa dla rozwiedzionych małżonków na przyznanie prawa do renty rodzinnej
Prawo administracyjne
09.06.2014 - Edyta Zielińska
Wraz z dniem 26 maja 2014 r. wszedł w życie wyrok Trybunału Konstytucyjnego (sygn. akt SK 61/13), w którym to Trybunał orzekł, że "art. 70 ust. 3 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1440, 1717, 1734) w zakresie, w jakim uprawnienie małżonki rozwiedzionej do uzyskania renty rodzinnej uzależnia od wymogu posiadania w dniu śmierci męża prawa do alimentów z jego strony ustalonych wyłącznie wyrokiem lub ugodą sądową, jest niezgodny z art. 67 ust. 1 w związku z art. 32 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej". Co się z tym wiąże?
Kto może otrzymać rentę rodzinną?
Prawo administracyjne
02.06.2014 - Andżelika Banowicz
Renta rodzinna jest świadczeniem mającym zapewnić środki do życia osobom najbliższym zmarłemu. Kwestie związane z tym tematem regulują przepisy w głównej mierze art. 65-74 Ustawy z dnia 17 grudnia 1998r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U z 2013r., poz. 1440 ze zm.).
Co zrobić, gdy organ administracyjny opóźnia się z wydaniem pozwolenia na budowę?
Prawo administracyjne
25.04.2014 - Rafał Rodzeń
Przepisy administracyjne wyraźnie określają terminy, w których powinno dokonywać się czynności prawnych, tak aby wywoływały one skutki prawne. Odnoszą się one jednak nie tylko do stron – petentów toczącego się postępowania, ale także do organów administracyjnych. Te ostatnie nie zawsze jednak załatwiają sprawę w odpowiednim terminie – czy w takiej sytuacji przysługują nam jakieś prawa? Okazuje się, że tak. Dla przykładu omówimy spóźnione pozwolenie na budowę.
Kiedy pracownik administracyjny nie może brać udziału w toczącym się postępowaniu?
Prawo administracyjne
21.01.2014 - Rafał Rodzeń
Postępowanie administracyjne, podobnie jak procedura karna i cywilna, opierają się na zasadzie bezstronności załatwiania spraw. W związku z tym ustawodawca przewidział szereg okoliczności, których ziszczenie się uzasadnia odsunięcie sędziego czy pracownika organu administracyjnego od prowadzenie oznaczonego postępowania. W przeciwnym razie neutralność w rozstrzygnięciu nie byłaby zachowywana.
Plan zagospodarowania przestrzennego
Prawo administracyjne
14.01.2014 - Rafał Rodzeń
Gospodarka przestrzenią miejską i wiejską nie należy do najłatwiejszych. Każda miejscowa ekipa rządząca musi bowiem podejmować decyzje w zakresie budowy nowych obiektów, rozbiórki starych i modernizacji już istniejących w sposób nie tylko estetyczny i użyteczny dla całej lokalnej społeczności, ale także zgodnie z obowiązującym prawem. W związku z tym ustawodawca wprowadził tzw. plany zagospodarowania przestrzennego będące pomocnym narzędziem dla wszystkich władz terytorialnych w Polsce.
  6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 z 110  
Zapisz się na bezpłatny biuletyn!
Opinie ekspertów
Natalia Szok - aplikant radcowski, doktorant
Pozostawanie pod opieką medyczną warunkiem otrzymania 'becikowego'
Jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się żywego dziecka czyli tzw. „becikowe” stanowi dodatkowe wsparcie... 
Katarzyna Kowalska - Katarzyna Kowalska - Kierownik BOK serwisu ifirma.pl
Sprzedaż samochód służbowego - optymalizacja kosztów działalności
Auto, które wykorzystujemy na potrzeby naszej firmy, daje nam sporą możliwość optymalizacji kosztów działalności... 
Polecana kancelaria prawna
Kancelaria radców prawnych
Lary Hubert Radca Prawny
Prawo cywilne, gospodarcze, podatkowe, transportowe, Karta Nauczyciela
Informacja o kancelarii pochodzi z Bazy prawników SerwisPrawa.pl
Nasi partnerzy
  • InTENSO - outsourcing IT, leasing pracowniczy
  • Jakość obsługi
  • Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
  • Competitive Skills - Szkolenia biznesowe, rekrutacja i headhunting, doradztwo
  • Kaspersky
  • elsa
  • CBIT.pl
  • Enterprise-Gamification
  • Lazarski
  • Secret Client - tajemniczy klient, tajny klient, mystery shopping
  • Atlassian
Zobacz także
  • Kanały RSS
  • Facebook
  • Google+
® 2008 - 2017 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptacją regulaminu.