Jesteś tutaj:

Prawa konsumenta

Sejm uchwalił dodatek węglowy
06.08.2022 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Sejm uchwalił dodatek węglowy. Ostatecznie odrzucono także poprawki Senatu...
29.07.2022 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Wakacje kredytowe obowiązują od dziś (29 lipca). To oznacza, że można także składać wnioski o...
18.07.2022 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Prezydent podpisał ustawę, która wprowadza tzw. wakacje kredytowe...
14.07.2022 - Autor zewnętrzny
Dyrektywa PSD2 wprowadziła tzw. otwartą bankowośći umożliwiła wdrożenie wielu innowacyjnych...
Sejm uchwalił dodatek węglowy
Prawa konsumenta
06.08.2022 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Sejm uchwalił dodatek węglowy. Ostatecznie odrzucono także poprawki Senatu.
Jak złożyć wniosek o wakacje kredytowe?
Prawa konsumenta
29.07.2022 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Wakacje kredytowe obowiązują od dziś (29 lipca). To oznacza, że można także składać wnioski o odroczenie spłaty raty kredytu. Jak to zrobić?
Wakacje kredytowe przesądzone
Prawa konsumenta
18.07.2022 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Prezydent podpisał ustawę, która wprowadza tzw. wakacje kredytowe.
Czy usługa dostępu do informacji zgromadzonych na rachunku bankowym (AIS) jest bezpieczna
Prawa konsumenta
14.07.2022 - Autor zewnętrzny
Dyrektywa PSD2 wprowadziła tzw. otwartą bankowośći umożliwiła wdrożenie wielu innowacyjnych rozwiązań w zakresie usług płatniczych i bankowych. Nowe przepisy, otworzyły jednocześnie dostęp do danych, które wcześniej były zarezerwowane wyłącznie dla banków, podmiotom trzecim (TPP), tzn. fintechom, serwisom płatniczym, innym bankom.
Pozew w sprawie gospodarczej
Prawa konsumenta
04.07.2022 - Autor zewnętrzny
Wiemy, że czasami zdarzają się sytuacje, kiedy jesteśmy zmuszeni dochodzić zapłaty swoich pieniędzy na drodze sądowej. Aby rozpocząć postępowanie musimy złożyć do sądu pozew. Spór sądowy między przedsiębiorcami najczęściej rozpoznawany będzie w specjalnym trybie, tj. postępowaniu w sprawach gospodarczych. W niniejszym artykule przedstawimy kilka najistotniejszych kwestii przy składaniu pozwu w sprawie gospodarczej.
Weryfikacja klienta w branży ubezpieczeniowej
Prawa konsumenta
30.06.2022 - Autor zewnętrzny
Analiza potrzeb klienta jest podstawową czynnością, która ma na celu dobranie produktu lub usługi w taki sposób, aby klient był zadowolony i chciał ponownie skorzystać z usług danej firmy. Zrozumienie czego oczekuje klient jest kluczem do sukcesu. To przewidywanie i postawienie się na jego miejscu daje przewagę nad konkurencją i satysfakcję z zaproponowanego rozwiązania.
Nowoczesna weryfikacja w branży najmu środków transportu, wypożyczalniach sprzętów
Prawa konsumenta
23.06.2022 - Autor zewnętrzny
Branża najmu środków transportu, wypożyczalni równego rodzaju sprzętów opiera swoje funkcjonowanie na weryfikacji potencjalnych klientów. Przedsiębiorcy prowadzący tego typu działalność stoją przed wyzwaniem zweryfikowania klienta w taki sposób, aby zminimalizować ryzyko świadczenia takiej usługi i spokojnie przekazać dany przedmiot do użytku obcej osobie, która zapłaci za jego wynajem w wyznaczonym terminie lub będzie terminowo uiszczać raty.
Weryfikacja najemcy w branży najmu nieruchomości
Prawa konsumenta
16.06.2022 - Autor zewnętrzny
Obecnie wynajem nieruchomości to branża, która rozwija się dość intensywnie. Coraz więcej osób traktuje bowiem wynajem jako inwestycję, główne lub dodatkowe źródło dochodu. Jest to rozwiązanie, które faktycznie może być dla wynajmującego formą zarobku, ale może również spędzać mu sen z powiek. Dlaczego? Dlatego, że często zdarzają się najemcy, którzy są nierzetelni, kłamią, są wandalami i mogą narazić właściciela nieruchomości na ogromne straty finansowe.
Dlaczego sygnalista nie powinien używać maila?
Prawa konsumenta
31.05.2022 - Autor zewnętrzny
Niebawem wejdzie w życie ustawa wdrażająca dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Radyw sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii. Już dziś wielu pracodawców zastanawia się nad najlepszą do zastosowania w przedsiębiorstwie procedurą ujawniania nieprawidłowości oraz ochrony sygnalistów. Choć jednym z najskuteczniejszych sposobów jest zastosowanie systemu do obsługi zgłoszeń, w wielu przypadkach nadal planuje się stworzenie odrębnej komórki organizacyjnej wewnątrz firmy. Ta z kolei często przyjmuje zgłoszenia przy użyciu poczty elektronicznej. Podpowiadamy, dlaczego jest to niefortunne rozwiązanie.
14 emerytura już w sierpniu
Prawa konsumenta
29.05.2022 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Czternasta emerytura to dodatkowe świadczenie, które otrzyma w tym roku ok. 9 mln osób. Ile wyniesie 14 emerytura? Kto ją otrzyma? Jakie warunki trzeba spełnić?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 z 37  
Opinie ekspertów
Autor zewnętrzny -
Procedura sygnalistyczna - wyzwanie, ale także korzyści dla firm
Zagadnienie sygnalizowania oraz ochrony sygnalistów to ogromne wyzwanie, przed którym już niebawem staną przedsiębiorcy... 
Zespół portalu SerwisPrawa.pl -
Vinted.pl zapłaci ponad 5 mln zł kary
Vinted.pl naraził się nie tylko konsumentom, ale również organom strzegącym ich praw. W efekcie decyzji UOKiK, litewska... 
Nasi partnerzy
  • InTENSO - outsourcing IT, leasing pracowniczy
  • Jakość obsługi
  • Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
  • Competitive Skills - Szkolenia biznesowe, rekrutacja i headhunting, doradztwo
  • Kaspersky
  • elsa
  • CBIT.pl
  • Enterprise-Gamification
  • Lazarski
  • Secret Client - tajemniczy klient, tajny klient, mystery shopping
  • Atlassian
Zobacz także
  • Kanały RSS
  • Facebook
® 2008 - 2022 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptacją regulaminu.