Jesteś tutaj:

Prawa konsumenta

Na czym polegają i dlaczego warto korzystać z darmowych porad prawnych?
13.04.2019 - Autor zewnętrzny
Darmowe porady prawne dają szansę uzyskania profesjonalnego wsparcia adwokata lub radcy prawnego bez konieczności ponoszenia żadnych kosztów z tym związanych. To świetna propozycja dla osób, które nie mają funduszy niezbędnych na opłacenie płatnego poradnictwa oraz ludzi, którzy nie do końca...
07.04.2019 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Nowe przepisy ustanawiają maksymalną wysokość opłaty egzekucyjnej i opłaty manipulacyjnej w...
24.03.2019 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Tak zwane przekręcanie liczników w samochodach używanych to częsty proceder, na którym cierpią...
10.03.2019 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Już wiemy jakie produkty zostaną objęte nowymi, wyższymi stawkami VAT. Fani owoców morza nie będą...
Pozew indywidualny czy zbiorowy - w jaki sposób dochodzić w sądzie zwrotu opłaty likwidacyjnej?
Prawa konsumenta
23.07.2015 - Szymon Guniewicz
Wiele osób zainteresowanych odzyskaniem na drodze sądowej tzw. opłaty likwidacyjnej, bezprawnie pobranej przez towarzystwo ubezpieczeniowe w związku z przedterminową wypłatą środków z polisolokaty, z pewnością zastanawia się, czy w takiej sytuacji dochodzić swoich praw samodzielnie, czy też za pomocą tzw. pozwu zbiorowego. Przekonanie, że tylko ta druga opcja jest skuteczna w sporach z dużymi podmiotami na rynku finansowym, sprawia, że wielu z nas rezygnuje w ogóle z dochodzenia swych praw przed sądem.
Reklamacja przecenionego produktu
Prawa konsumenta
14.07.2015 - Rafał Rodzeń
Towar przeceniony z reguły nosi ślady użytkowania lub posiada niewielkie wady – stąd też jego niższa cena. W związku z tym wydawać by się mogło, że takie produkty nigdy nie podlegają reklamacjom. Jest jednak zupełnie inaczej – przecenione rzeczy również można skutecznie reklamować, nawet wbrew temu co twierdzi właściciel sklepu.
Porada prawna: Zawarłeś umowę na odległość - możesz od niej odstąpić
Prawa konsumenta
24.06.2015 - Jarosław Olejarz
Moja mama została wprowadzona w błąd przez pracownika firmy telekomunikacyjnej. Rzekomo w celu poprawy warunków na jakich dotychczas świadczone były usługi telekomunikacyjne, przedstawiciel tej firmy stworzył wrażenie jakoby chodziło o obecnego dostawcę. Mama zainteresowała się ofertą i zgodziła się telefonicznie na podpisanie dokumentów, które później zostały przesłane kurierem i podpisane przez moją mamę (niestety nie przeczytała ich – ma 81 lat). Dotychczasowy dostawca skontaktował się z mamą pytając o przyczyny rozwiązania umowy i dopiero wówczas mama uświadomiła sobie, że została wprowadzona w błąd. Od razu napisała pismo do tej firmy, w którym wyjaśniła pomyłkę, ale nastąpiło to po 14 dniach (niestety w wyniku błędnych danych adresowych - kod pocztowy, pismo trzeba było wysłać ponownie. Kilka dni temu przedstawiciel tej firmy skontaktował się z mamą telefonicznie i zagroził, że jeśli podtrzyma swą decyzję o rozwiązaniu umowy zostanie obciążona karami umownymi. Czy można jakoś rozwiązać tą umowę?
Wyjeżdżasz na wakacje? Sprawdź, o czym powinno poinformować Cię biuro podróży
Prawa konsumenta
18.06.2015 - Creandi Sp. z o.o.
Zbliża się sezon wakacyjnych wyjazdów. Warto wiedzieć, jakie obowiązki spoczywają na biurach podróży i jakie zapisy powinny znaleźć się w umowach. Czy organizator imprez turystycznych zobowiązany jest do powiadomienia klientów o prawdopodobieństwie wystąpienia, np. ataków terrorystycznych w kraju do którego chcą oni wyjechać?
Klienci firm ubezpieczeniowych będą lepiej chronieni - czyli nowe, prokonsumenckie zmiany w prawie
Prawa konsumenta
18.06.2015 - Natalia Szok
Wydaje się, że konsumenci stanowią jedną z najlepiej chronionych grup na rynku. Jako że są grupą relatywnie słabszą w porównaniu z przedsiębiorcami, szczególna ochrona nie stanowi przejawu nierówności. Kolejnym, prokonsumenckim krokiem wydaje się proponowana przez rząd ustawa, której celem jest poprawa i wzmocnienie sytuacji osób ubezpieczonych.
Reklamacja wycieczki last minute
Prawa konsumenta
16.06.2015 - Rafał Rodzeń
Wakacje zbliżają się wielkimi krokami, a wraz z nimi sezon na wszelkiego rodzaju wyjazdy – zarówno te krajowe, jak i zagraniczne. Wiele osób korzysta z ofert last minute, głównie po to aby zaoszczędzić i nie przepłacać za wycieczkę. Co jednak, jeśli podróż nie okaże się udana – czy oferty last minute mogą być reklamowane?
Kupiłeś towar niezgodny z opisem? Sprawdź, co możesz z nim zrobić
Prawa konsumenta
20.05.2015 - Creandi Sp. z o.o.
Zakupy towaru niezgodnego z opisem zdarzają się nie tylko kupującym przez Internet. W sklepach także często decydujemy się na kupno pod wpływem opisu interesującego nas przedmiotu. Kubeł zimnej wody wylewa się na nas w domu, gdy odpakowujemy zakupy. Jakie mamy prawa, gdy kupimy towar niezgodny z opisem?
Porada prawna: Zbieranie kopii dowodów osobistych, a ochrona danych osobowych
Prawa konsumenta
16.05.2015 - Jarosław Olejarz
Zajmuję się rejestracją domen internetowych (jako działalność gospodarcza) i dowiedziałem się, że zbieranie kopii dowodów osobistych i innych dokumentów stwierdzających tożsamość od osób korzystających z moich usług jest niedozwolone. Proszę o wyjaśnienie, jak ostatecznie należy podchodzić do tego zagadnienia.
Zdjęcia w sklepie - można czy nie można?
Prawa konsumenta
11.05.2015 - Rafał Rodzeń
Z pewnością nie raz zrobiłeś zdjęcie w sklepie i nie mówimy tu o popularnym selfie, lecz o fotografiach konkretnych produktów. Pewna część sprzedawców stanowczo zakazuje tego typu działań, zdarzają się też tacy, którzy wyciągają konsekwencje wobec zuchwałych klientów. Czy zdjęcia robione w sklepach są więc prawnie zakazane? Okazuje się, że nie do końca.
Reklamacja usługi telekomunikacyjnej
Prawa konsumenta
07.05.2015 - Rafał Rodzeń
Do najpopularniejszych w naszym kraju usług telekomunikacyjnych należą Internet oraz telefonia (zarówno ta stacjonarna, jak i komórkowa). Powiększająca się liczba operatorów telekomunikacyjnych sprawia, że oferta na rynku w zakresie tego rodzaju usług staje się dla konsumentów coraz atrakcyjniejsza. Z drugiej jednak strony, nawet najlepsza oferta nie uchroni Cię przed awarią. Wtedy będzie Ci potrzebne zgłoszenie reklamacyjne – podpowiadamy dziś jak je dobrze napisać.
  6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 z 19  
Zapisz się na bezpłatny biuletyn!
Opinie ekspertów
Zespół portalu sPrawnik.pl -
W życie weszły nowe przepisy o komornikach sądowych
Wraz z nadejściem nowego roku, obowiązywać zaczęły dwie ustawy składające się na reformę zawodu komornika sądowego... 
Autor zewnętrzny -
Na czym polegają i dlaczego warto korzystać z darmowych porad prawnych?
Darmowe porady prawne dają szansę uzyskania profesjonalnego wsparcia adwokata lub radcy prawnego bez konieczności... 
Zespół portalu SerwisPrawa.pl -
Bezpłatna pomoc prawna po 1 stycznia 2019 roku
Wraz z nadejściem nowego roku zwiększy się m.in. zakres podmiotowy ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji... 
Nasi partnerzy
  • InTENSO - outsourcing IT, leasing pracowniczy
  • Jakość obsługi
  • Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
  • Competitive Skills - Szkolenia biznesowe, rekrutacja i headhunting, doradztwo
  • Kaspersky
  • elsa
  • CBIT.pl
  • Enterprise-Gamification
  • Lazarski
  • Secret Client - tajemniczy klient, tajny klient, mystery shopping
  • Atlassian
Zobacz także
  • Kanały RSS
  • Facebook
  • Google+
® 2008 - 2019 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptacją regulaminu.