Jesteś tutaj:

Prawa konsumenta

Rozpoczyna się Tydzień Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem - bezpłatna pomoc prawna dla wszystkich
17.02.2018 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
19 lutego 2018 r. rozpocznie się Tydzień Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem. W wielu miejscach w całej Polsce będzie można uzyskać bezpłatną poradę prawną. Punkt pomocy dla poszkodowanych zostanie uruchomiony również w siedzibie Ministerstwa Sprawiedliwości...
04.02.2018 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Ustawa z 10 stycznia 2018 roku o zmianie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu...
03.02.2018 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Ustawa z dnia 10 stycznia 2018 roku wprowadza ograniczenia w handlu. Wśród jej postanowień znajdą...
25.01.2018 - Autor zewnętrzny
Posiadam własną działalność gospodarczą w formie punktu handlowego. W moim sklepie rejestruję...
Reklamacja u elektronicznej wróżki
Prawa konsumenta
26.11.2014 - Rafał Rodzeń
Andrzejki to czas wróżb i magicznych rytuałów. Część z nas korzysta wtedy z porad wróżek i jasnowidzów – w sieci aż roi się od ogłoszeń przepowiadania przyszłości ze szklanej kuli, z fusów, czy kart tarota. Niestety w zdecydowanej większości takie wróżki to po prostu naciągacze – za odpowiednią kwotę z pewnością usłyszysz o bliskim sukcesie finansowym, wspaniałej karierze czy nadchodzącej miłości. Co jednak, gdy wróżba się nie spełni, choć miała pojawić się lada dzień? Czy wówczas przysługuje Ci prawo reklamacji?
Czy wywieszona w sklepie kartka 'płatność kartą od 10 złotych' jest zgodna z prawem?
Prawa konsumenta
26.11.2014 - Radosław Terlecki
Czy zdarzyła Ci się, drogi Czytelniku, sytuacja, w której zostałeś pozbawiony możliwości zapłacenia za codzienne zakupy kartą płatniczą? Niejednokrotnie, przy sklepowej kasie, widnieje kategoryczna informacja o brzmieniu „płatność kartą od 10 złotych”. Czy zastanawiałeś się, skąd pochodzi niechęć sprzedawców do tego typu transakcji? Udzielenie odpowiedzi na tak postawione pytanie, jak również na pytanie odnośnie dopuszczalności tego rodzaju ograniczeń w obrocie jest możliwe, aczkolwiek – z pewnością – odpowiedź ta będzie miała zabarwienie subiektywne. Warto jednak podjąć próbę dyskursu w tej mierze.
Podpisałeś niekorzystną umowę na zamianę dostawcy prądu? Sprawdź czy możesz od niej odstąpić
Prawa konsumenta
25.11.2014 - Edyta Zielińska
Każdy odbiorca ma prawo do zmiany sprzedawcy energii elektrycznej i paliw gazowych. Prawo to wydaje się być powszechnie znane, z uwagi na liczne kampanie oraz przedstawicieli handlowych, którzy nieustannie pukają do naszych drzwi. Zanim jednak wpuścisz przedstawiciela handlowego do swojego mieszkania – poznaj swoje prawa.
Czego nie mogę zwrócić, gdy dokonałem zakupu w Internecie
Prawa konsumenta
24.11.2014 - Natalia Szok
Internet zawładnął światem. Randki online, szkolenia online czy, chyba najbardziej rozpowszechnione, zakupy online są częścią naszego życia. Portale aukcyjne i sklepy internetowe cieszą się dużą popularnością i są doskonałą alternatywą dla tych, którzy nie lubią stać w długich kolejkach. Ma to znaczenie zwłaszcza teraz – w okresie przedświątecznym - kiedy sklepy są wręcz przepełnione. Do zakupów w sieci zachęca poniekąd także prawo, bowiem kupujący doskonale wiedzą, że mają prawo odstąpić od umowy w ciągu 10 dni, odesłać zakupioną rzecz i odzyskać wydane pieniądze. Czy zawsze?
Darmowa dostawa w sklepie internetowym? Sprawdź do kiedy!
Prawa konsumenta
24.11.2014 - Edyta Zielińska
Darmowa dostawa jeszcze tylko przez 72h – to tylko przykładowe hasło zachęcające do zakupów w e-sklepie. W rzeczywistości, przeważnie darmowa dostawa obowiązuje o wiele dłużej... Właśnie z takiego powodu Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że spółka Terg – właściciel witryny electro.pl – wprowadziła konsumentów w błąd.
Sąd Apelacyjny podtrzymał karę za nieuczciwe konkursy sms-owe
Prawa konsumenta
20.11.2014 - Edyta Zielińska
Dział Nagród prosi o nadanie potwierdzenia. Dotyczy odbioru nagrody. Proszę wysłać BMW na 7400 (4,88zl). Serdecznie gratulujemy – smsy takiej treści wysyłała spółka Internetq Polska w celu zachęcenia konsumentów do udziału w loterii BMW od Orange Druga Edycja. W grudniu 2011 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję stwierdzającą, że praktyki te były niezgodne z prawem, ponieważ wprowadzały w błąd.
Sprawdź, czego możesz żądać od sprzedawcy, reklamując wadliwy towar
Prawa konsumenta
19.11.2014 - Natalia Szok
Prawo reklamacji wadliwego towaru jest podstawowym prawem konsumenta. Nie wszyscy jednak wiedzą, że oprócz naprawy bądź wymiany czy zwrotu pieniędzy klient może domagać się od sprzedawcy pokrycia jeszcze innych kosztów. Jakich? O tym poniżej.
Zmiany w prawie konsumenckim! Co w regulaminie sklepu musi być zmienione po nowelizacji?
Prawa konsumenta
19.11.2014 - Radosław Terlecki
Już 25 grudnia 2014 roku w życie wejdą przepisy ustawy o prawach konsumenta. Nowa ustawa znacząco modyfikuje prawo konsumenckie. Zamiarem prawodawcy jest ujednolicenie postępowania reklamacyjnego w odniesieniu do konsumentów i nie konsumentów. Nowelizacja obejmuje swym zakresem prawa i obowiązki zarówno kupujących (konsumentów i nie konsumentów), jak i profesjonalnych sprzedawców. Jeżeli prowadzisz sprzedaż w formie sklepu internetowego, powinieneś wiedzieć, że wprowadzenie stosownych zmian do regulaminu Twojego sklepu jest bardzo ważne. Ich wdrożenie uchroni Cię przed zarzutem wprowadzania klientów w błąd i prowadzenia działalności sprzecznej z zasadami uczciwego obrotu.
Żywność także możesz zareklamować i to nie tylko wtedy, gdy jest zepsuta!
Prawa konsumenta
18.11.2014 - Natalia Szok
Coraz większymi krokami zbliża się okres przedświątecznych przygotowań. Widać to nie tylko po wystroju galerii handlowych, które kuszą klientów girlandami zawieszonymi pod sufitem czy sklepowymi półkami wypełnionymi bombkami, łańcuchami choinkowymi i słodyczami w kształcie Mikołaja i reniferów, ale także po zachowaniu konsumentów, kupujących coraz więcej paczkowanych artykułów spożywczych, które w rezultacie znajdą się na wigilijnym stole. Dlatego wszyscy klienci muszą wiedzieć, że produkty żywnościowe stanowią takie same towary konsumpcyjne, jak chociażby obuwie czy sprzęt RTV.
Umowy dotyczące usług finansowych po nowemu
Prawa konsumenta
14.11.2014 - Rafał Rodzeń
Wejście w życie ustawy o prawach konsumenta wprowadzi do polskiego porządku prawnego szereg nowych regulacji, dużo bardziej korzystnych dla każdego konsumenta. Dotyczy to także umów związanych z usługami finansowymi takimi jak usługi bankowe, ubezpieczeniowe, kredytowe, a także doradztwo inwestycyjne. Od 25 grudnia 2014 r. usługodawca finansowy musi wypełnić kilka ważnych obowiązków jeśli zechce zawrzeć umowę z jakimkolwiek klientem.
  6 7 8 9 10 11 12 13 14 z 14  
Zapisz się na bezpłatny biuletyn!
Opinie ekspertów
Zespół portalu SerwisPrawa.pl -
Kupowanie używanych aut będzie bezpieczniejsze
Nie od dziś wiadomo, że kupno sprowadzanego, używanego samochodu przypomina rosyjską ruletkę. Nawet najbardziej uważny... 
Autor zewnętrzny -
Podpisałeś umowę z deweloperem, ale chcesz z niej zrezygnować? Sprawdź, jakie masz możliwości
Wybrałeś odpowiednią nieruchomość, umowa przedwstępna kupna mieszkania została podpisana, zaliczka dla dewelopera... 
Polecana kancelaria prawna
Kancelaria radców prawnych
Kadron
Kancelaria Adwokacka
Informacja o kancelarii pochodzi z Bazy prawników SerwisPrawa.pl
Nasi partnerzy
  • InTENSO - outsourcing IT, leasing pracowniczy
  • Jakość obsługi
  • Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
  • Competitive Skills - Szkolenia biznesowe, rekrutacja i headhunting, doradztwo
  • Kaspersky
  • elsa
  • CBIT.pl
  • Enterprise-Gamification
  • Lazarski
  • Secret Client - tajemniczy klient, tajny klient, mystery shopping
  • Atlassian
Zobacz także
  • Kanały RSS
  • Facebook
  • Google+
® 2008 - 2018 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptacją regulaminu.