Jesteś tutaj:

Prawa konsumenta

Jakie zmiany czekają Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej oraz Krajowy Rejestr Sądowy?
19.11.2017 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Pakiet zmian legislacyjnych, wchodzących w skład „Konstytucji Biznesu”, obejmie również reformę systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz Krajowego Rejestru Sądowego. Jak wskazują dane statystyczne, w CEIDG zarejestrowanych jest około 2,5 mln...
18.11.2017 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Prowadzenie własnej działalności nie jest najłatwiejsze. Zawiłość systemu podatkowego, skomplikowane...
17.11.2017 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Nie od dziś wiadomo, że kupno sprowadzanego, używanego samochodu przypomina rosyjską ruletkę. Nawet...
12.11.2017 - Autor zewnętrzny
Wybrałeś odpowiednią nieruchomość, umowa przedwstępna kupna mieszkania została podpisana, zaliczka...
Facebook miłościwie nam panujący
Prawa konsumenta
02.12.2014 - Jarosław Olejarz
Publikując „sprzeciw” wobec nowej polityce Facebooka generujesz i tak to co ważne w tym królestwie – tzw. ruch i odsłony. Po prostu karmisz go. Zastanów się nim dołączysz do „łańcuszka”.
Kupując przez Internet możesz zwrócić zakupioną rzecz, nawet gdy jest ona pełnowartościowa
Prawa konsumenta
28.11.2014 - Natalia Szok
Sklepy internetowe z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. Dla konsumentów stanowią one alternatywę dla stania w kolejkach przy kasie, dla przedsiębiorców zaś są doskonałym sposobem redukcji kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Jednak kupowanie w Internecie ma jeden mankament. Zawierając umowę na odległość, nie widzimy bezpośrednio kupowanego towaru. Znamy tylko jego opis i wygląd przedstawiony na umieszczanych przez sprzedawców zdjęciach. Dlatego też ustawodawca przyznał konsumentom tzw. prawo odstąpienia od umowy zawieranej na odległość i możliwość zwrotu zakupionego towaru. Prawo to przysługuje nawet w stosunku do rzeczy niewadliwych. A co w sytuacji, gdy zakupiony towar ma wady?
Zakupy przez Internet: czy mogę zwrócić otwarty produkt?
Prawa konsumenta
26.11.2014 - Edyta Zielińska
Coraz więcej osób robi zakupy w sklepach internetowych. Jest to zrozumiałe – szczególnie teraz, w okresie przedświątecznym, podczas którego w galeriach zbierają się tłumy ludzi poszukujących prezentów dla najbliższych. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy przesyłką dostarczony zostanie towar, który nie spełnia naszych oczekiwań? Czy rozpakowany towar można zwrócić do e-sklepu?
Reklamacja u elektronicznej wróżki
Prawa konsumenta
26.11.2014 - Rafał Rodzeń
Andrzejki to czas wróżb i magicznych rytuałów. Część z nas korzysta wtedy z porad wróżek i jasnowidzów – w sieci aż roi się od ogłoszeń przepowiadania przyszłości ze szklanej kuli, z fusów, czy kart tarota. Niestety w zdecydowanej większości takie wróżki to po prostu naciągacze – za odpowiednią kwotę z pewnością usłyszysz o bliskim sukcesie finansowym, wspaniałej karierze czy nadchodzącej miłości. Co jednak, gdy wróżba się nie spełni, choć miała pojawić się lada dzień? Czy wówczas przysługuje Ci prawo reklamacji?
Czy wywieszona w sklepie kartka 'płatność kartą od 10 złotych' jest zgodna z prawem?
Prawa konsumenta
26.11.2014 - Radosław Terlecki
Czy zdarzyła Ci się, drogi Czytelniku, sytuacja, w której zostałeś pozbawiony możliwości zapłacenia za codzienne zakupy kartą płatniczą? Niejednokrotnie, przy sklepowej kasie, widnieje kategoryczna informacja o brzmieniu „płatność kartą od 10 złotych”. Czy zastanawiałeś się, skąd pochodzi niechęć sprzedawców do tego typu transakcji? Udzielenie odpowiedzi na tak postawione pytanie, jak również na pytanie odnośnie dopuszczalności tego rodzaju ograniczeń w obrocie jest możliwe, aczkolwiek – z pewnością – odpowiedź ta będzie miała zabarwienie subiektywne. Warto jednak podjąć próbę dyskursu w tej mierze.
Podpisałeś niekorzystną umowę na zamianę dostawcy prądu? Sprawdź czy możesz od niej odstąpić
Prawa konsumenta
25.11.2014 - Edyta Zielińska
Każdy odbiorca ma prawo do zmiany sprzedawcy energii elektrycznej i paliw gazowych. Prawo to wydaje się być powszechnie znane, z uwagi na liczne kampanie oraz przedstawicieli handlowych, którzy nieustannie pukają do naszych drzwi. Zanim jednak wpuścisz przedstawiciela handlowego do swojego mieszkania – poznaj swoje prawa.
Czego nie mogę zwrócić, gdy dokonałem zakupu w Internecie
Prawa konsumenta
24.11.2014 - Natalia Szok
Internet zawładnął światem. Randki online, szkolenia online czy, chyba najbardziej rozpowszechnione, zakupy online są częścią naszego życia. Portale aukcyjne i sklepy internetowe cieszą się dużą popularnością i są doskonałą alternatywą dla tych, którzy nie lubią stać w długich kolejkach. Ma to znaczenie zwłaszcza teraz – w okresie przedświątecznym - kiedy sklepy są wręcz przepełnione. Do zakupów w sieci zachęca poniekąd także prawo, bowiem kupujący doskonale wiedzą, że mają prawo odstąpić od umowy w ciągu 10 dni, odesłać zakupioną rzecz i odzyskać wydane pieniądze. Czy zawsze?
Darmowa dostawa w sklepie internetowym? Sprawdź do kiedy!
Prawa konsumenta
24.11.2014 - Edyta Zielińska
Darmowa dostawa jeszcze tylko przez 72h – to tylko przykładowe hasło zachęcające do zakupów w e-sklepie. W rzeczywistości, przeważnie darmowa dostawa obowiązuje o wiele dłużej... Właśnie z takiego powodu Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że spółka Terg – właściciel witryny electro.pl – wprowadziła konsumentów w błąd.
Sąd Apelacyjny podtrzymał karę za nieuczciwe konkursy sms-owe
Prawa konsumenta
20.11.2014 - Edyta Zielińska
Dział Nagród prosi o nadanie potwierdzenia. Dotyczy odbioru nagrody. Proszę wysłać BMW na 7400 (4,88zl). Serdecznie gratulujemy – smsy takiej treści wysyłała spółka Internetq Polska w celu zachęcenia konsumentów do udziału w loterii BMW od Orange Druga Edycja. W grudniu 2011 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję stwierdzającą, że praktyki te były niezgodne z prawem, ponieważ wprowadzały w błąd.
Sprawdź, czego możesz żądać od sprzedawcy, reklamując wadliwy towar
Prawa konsumenta
19.11.2014 - Natalia Szok
Prawo reklamacji wadliwego towaru jest podstawowym prawem konsumenta. Nie wszyscy jednak wiedzą, że oprócz naprawy bądź wymiany czy zwrotu pieniędzy klient może domagać się od sprzedawcy pokrycia jeszcze innych kosztów. Jakich? O tym poniżej.
  6 7 8 9 10 11 12 13 z 13  
Zapisz się na bezpłatny biuletyn!
Opinie ekspertów
Zespół portalu SerwisPrawa.pl -
Od 1 września czekają nas zmiany w refundacji leków
1 września 2017 roku ma wejść w życie XXXV obwieszczenie refundacyjne. Jakie zmiany czekają pacjentów?... 
Natalia Szok - prawnik, doktorant
Odpowiedzialność kelnera za niewydanie paragonu fiskalnego
Wydanie paragonu fiskalnego jest obowiązkiem kelnera, niezależnie od tego, czy klient o to poprosi. W praktyce działania... 
Autor zewnętrzny -
Podpisałeś umowę z deweloperem, ale chcesz z niej zrezygnować? Sprawdź, jakie masz możliwości
Wybrałeś odpowiednią nieruchomość, umowa przedwstępna kupna mieszkania została podpisana, zaliczka dla dewelopera... 
Polecana kancelaria prawna
Kancelaria radców prawnych
Lary Hubert Radca Prawny
Sprawy cywilne, gospodarcze, podatkowe, prawo transportowe, Karta Nauczyciela
Informacja o kancelarii pochodzi z Bazy prawników SerwisPrawa.pl
Nasi partnerzy
  • InTENSO - outsourcing IT, leasing pracowniczy
  • Jakość obsługi
  • Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
  • Competitive Skills - Szkolenia biznesowe, rekrutacja i headhunting, doradztwo
  • Kaspersky
  • elsa
  • CBIT.pl
  • Enterprise-Gamification
  • Lazarski
  • Secret Client - tajemniczy klient, tajny klient, mystery shopping
  • Atlassian
Zobacz także
  • Kanały RSS
  • Facebook
  • Google+
® 2008 - 2017 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptacją regulaminu.