Jesteś tutaj:

Prawa konsumenta

Rolnicy, którym państwo dopłaci do składki ubezpieczeniowej dostaną mniejsze odszkodowanie
22.09.2018 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Tegoroczna susza była wyjątkowo dotkliwa do rolników i ich upraw. Dodatkowo we znaki dały się spadające ceny nabycia warzyw i owoców w skupach, oscylujące poniżej kosztów zbiorów, oraz bierna, nieefektywna postawa władz państwowych w tej sprawie. Teraz państwo proponuje, że dopłaci rolnikom do...
01.09.2018 - Natalia Szok
Podczas rekrutacji pracowników przyszły pracodawca może żądać od kandydatów określonych danych...
31.08.2018 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
500 plus to najpopularniejszy w ostatnim czasie slogan polityczny. Słynny program „Rodzina 500...
30.08.2018 - Autor zewnętrzny
Status prawny gruntu, na którym stoi lub ma stanąć budynek mieszkalny, to jedna z najważniejszych...
Reklamacja przecenionego produktu
Prawa konsumenta
14.07.2015 - Rafał Rodzeń
Towar przeceniony z reguły nosi ślady użytkowania lub posiada niewielkie wady – stąd też jego niższa cena. W związku z tym wydawać by się mogło, że takie produkty nigdy nie podlegają reklamacjom. Jest jednak zupełnie inaczej – przecenione rzeczy również można skutecznie reklamować, nawet wbrew temu co twierdzi właściciel sklepu.
Porada prawna: Zawarłeś umowę na odległość - możesz od niej odstąpić
Prawa konsumenta
24.06.2015 - Jarosław Olejarz
Moja mama została wprowadzona w błąd przez pracownika firmy telekomunikacyjnej. Rzekomo w celu poprawy warunków na jakich dotychczas świadczone były usługi telekomunikacyjne, przedstawiciel tej firmy stworzył wrażenie jakoby chodziło o obecnego dostawcę. Mama zainteresowała się ofertą i zgodziła się telefonicznie na podpisanie dokumentów, które później zostały przesłane kurierem i podpisane przez moją mamę (niestety nie przeczytała ich – ma 81 lat). Dotychczasowy dostawca skontaktował się z mamą pytając o przyczyny rozwiązania umowy i dopiero wówczas mama uświadomiła sobie, że została wprowadzona w błąd. Od razu napisała pismo do tej firmy, w którym wyjaśniła pomyłkę, ale nastąpiło to po 14 dniach (niestety w wyniku błędnych danych adresowych - kod pocztowy, pismo trzeba było wysłać ponownie. Kilka dni temu przedstawiciel tej firmy skontaktował się z mamą telefonicznie i zagroził, że jeśli podtrzyma swą decyzję o rozwiązaniu umowy zostanie obciążona karami umownymi. Czy można jakoś rozwiązać tą umowę?
Wyjeżdżasz na wakacje? Sprawdź, o czym powinno poinformować Cię biuro podróży
Prawa konsumenta
18.06.2015 - Creandi Sp. z o.o.
Zbliża się sezon wakacyjnych wyjazdów. Warto wiedzieć, jakie obowiązki spoczywają na biurach podróży i jakie zapisy powinny znaleźć się w umowach. Czy organizator imprez turystycznych zobowiązany jest do powiadomienia klientów o prawdopodobieństwie wystąpienia, np. ataków terrorystycznych w kraju do którego chcą oni wyjechać?
Klienci firm ubezpieczeniowych będą lepiej chronieni - czyli nowe, prokonsumenckie zmiany w prawie
Prawa konsumenta
18.06.2015 - Natalia Szok
Wydaje się, że konsumenci stanowią jedną z najlepiej chronionych grup na rynku. Jako że są grupą relatywnie słabszą w porównaniu z przedsiębiorcami, szczególna ochrona nie stanowi przejawu nierówności. Kolejnym, prokonsumenckim krokiem wydaje się proponowana przez rząd ustawa, której celem jest poprawa i wzmocnienie sytuacji osób ubezpieczonych.
Reklamacja wycieczki last minute
Prawa konsumenta
16.06.2015 - Rafał Rodzeń
Wakacje zbliżają się wielkimi krokami, a wraz z nimi sezon na wszelkiego rodzaju wyjazdy – zarówno te krajowe, jak i zagraniczne. Wiele osób korzysta z ofert last minute, głównie po to aby zaoszczędzić i nie przepłacać za wycieczkę. Co jednak, jeśli podróż nie okaże się udana – czy oferty last minute mogą być reklamowane?
Kupiłeś towar niezgodny z opisem? Sprawdź, co możesz z nim zrobić
Prawa konsumenta
20.05.2015 - Creandi Sp. z o.o.
Zakupy towaru niezgodnego z opisem zdarzają się nie tylko kupującym przez Internet. W sklepach także często decydujemy się na kupno pod wpływem opisu interesującego nas przedmiotu. Kubeł zimnej wody wylewa się na nas w domu, gdy odpakowujemy zakupy. Jakie mamy prawa, gdy kupimy towar niezgodny z opisem?
Porada prawna: Zbieranie kopii dowodów osobistych, a ochrona danych osobowych
Prawa konsumenta
16.05.2015 - Jarosław Olejarz
Zajmuję się rejestracją domen internetowych (jako działalność gospodarcza) i dowiedziałem się, że zbieranie kopii dowodów osobistych i innych dokumentów stwierdzających tożsamość od osób korzystających z moich usług jest niedozwolone. Proszę o wyjaśnienie, jak ostatecznie należy podchodzić do tego zagadnienia.
Zdjęcia w sklepie - można czy nie można?
Prawa konsumenta
11.05.2015 - Rafał Rodzeń
Z pewnością nie raz zrobiłeś zdjęcie w sklepie i nie mówimy tu o popularnym selfie, lecz o fotografiach konkretnych produktów. Pewna część sprzedawców stanowczo zakazuje tego typu działań, zdarzają się też tacy, którzy wyciągają konsekwencje wobec zuchwałych klientów. Czy zdjęcia robione w sklepach są więc prawnie zakazane? Okazuje się, że nie do końca.
Reklamacja usługi telekomunikacyjnej
Prawa konsumenta
07.05.2015 - Rafał Rodzeń
Do najpopularniejszych w naszym kraju usług telekomunikacyjnych należą Internet oraz telefonia (zarówno ta stacjonarna, jak i komórkowa). Powiększająca się liczba operatorów telekomunikacyjnych sprawia, że oferta na rynku w zakresie tego rodzaju usług staje się dla konsumentów coraz atrakcyjniejsza. Z drugiej jednak strony, nawet najlepsza oferta nie uchroni Cię przed awarią. Wtedy będzie Ci potrzebne zgłoszenie reklamacyjne – podpowiadamy dziś jak je dobrze napisać.
Ozdobne elementy obuwia również podlegają reklamacji!
Prawa konsumenta
23.04.2015 - Edyta Zielińska
Nie wiedzieć czemu, najwięcej internetowych porad dotyczących reklamacji dotyczy reklamacji obuwia. Są to również najczęstsze sprawy zgłaszane do miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. Konsumenci „skarżą się” na odmowę przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego, odmowę uznania reklamacji itd. Sprawdź, czy przedsiębiorca ma prawo odmówić przyjęcia reklamacji dotyczącej ozdobnych elementów obuwia oraz czy musisz osobiście fatygować się do sklepu w celu sprawdzenia czy Twoja reklamacja została uznana.
  6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 z 17  
Zapisz się na bezpłatny biuletyn!
Opinie ekspertów
Zespół portalu SerwisPrawa.pl -
Wakacyjny niezbędnik: Nowe prawa podróżnych
Wakacje właśnie nadeszły i wielu z nas rozpoczęło swój wyczekany urlop. My przypominamy o ważnych zmianach w prawie, na... 
Natalia Szok - prawnik, doktorant
Przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji pracowników w świetle RODO
Podczas rekrutacji pracowników przyszły pracodawca może żądać od kandydatów określonych danych osobowych. Normuje je... 
Autor zewnętrzny -
Wygaśnięcie użytkowania wieczystego -  kiedy może do tego dojść i jak temu zapobiec?
Status prawny gruntu, na którym stoi lub ma stanąć budynek mieszkalny, to jedna z najważniejszych kwestii, z jakimi... 
Nasi partnerzy
  • InTENSO - outsourcing IT, leasing pracowniczy
  • Jakość obsługi
  • Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
  • Competitive Skills - Szkolenia biznesowe, rekrutacja i headhunting, doradztwo
  • Kaspersky
  • elsa
  • CBIT.pl
  • Enterprise-Gamification
  • Lazarski
  • Secret Client - tajemniczy klient, tajny klient, mystery shopping
  • Atlassian
Zobacz także
  • Kanały RSS
  • Facebook
  • Google+
® 2008 - 2018 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptacją regulaminu.