Jesteś tutaj:

Prawa konsumenta

Kolejna odsłona walki z dopalaczami
02.08.2018 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Wakacje w pełni, w ogólnopolskie media zdominowały informacje o kolejnych zgonach młodych ludzi spowodowanych zażyciem niedozwolonych środków psychoaktywnych. Zażywanie dopalaczy od dawna nie jest zjawiskiem marginalnym, ale palącym problemem. W jaki sposób państwo zamierza walczyć z dopalaczami?...
23.07.2018 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Nowe przepisy, które przyjęła Rada Ministrów mają zwiększyć efektywność działań kontrolnych w...
20.07.2018 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy zakładającej zmiany w dowodach osobistych. Co to oznacza dla...
19.07.2018 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Rada Ministrów przyjęła 17 lipca uchwałę w sprawie ustanowienia rządowego programu Dostępność plus...
Kupiłeś towar niezgodny z opisem? Sprawdź, co możesz z nim zrobić
Prawa konsumenta
20.05.2015 - Creandi Sp. z o.o.
Zakupy towaru niezgodnego z opisem zdarzają się nie tylko kupującym przez Internet. W sklepach także często decydujemy się na kupno pod wpływem opisu interesującego nas przedmiotu. Kubeł zimnej wody wylewa się na nas w domu, gdy odpakowujemy zakupy. Jakie mamy prawa, gdy kupimy towar niezgodny z opisem?
Porada prawna: Zbieranie kopii dowodów osobistych, a ochrona danych osobowych
Prawa konsumenta
16.05.2015 - Jarosław Olejarz
Zajmuję się rejestracją domen internetowych (jako działalność gospodarcza) i dowiedziałem się, że zbieranie kopii dowodów osobistych i innych dokumentów stwierdzających tożsamość od osób korzystających z moich usług jest niedozwolone. Proszę o wyjaśnienie, jak ostatecznie należy podchodzić do tego zagadnienia.
Zdjęcia w sklepie - można czy nie można?
Prawa konsumenta
11.05.2015 - Rafał Rodzeń
Z pewnością nie raz zrobiłeś zdjęcie w sklepie i nie mówimy tu o popularnym selfie, lecz o fotografiach konkretnych produktów. Pewna część sprzedawców stanowczo zakazuje tego typu działań, zdarzają się też tacy, którzy wyciągają konsekwencje wobec zuchwałych klientów. Czy zdjęcia robione w sklepach są więc prawnie zakazane? Okazuje się, że nie do końca.
Reklamacja usługi telekomunikacyjnej
Prawa konsumenta
07.05.2015 - Rafał Rodzeń
Do najpopularniejszych w naszym kraju usług telekomunikacyjnych należą Internet oraz telefonia (zarówno ta stacjonarna, jak i komórkowa). Powiększająca się liczba operatorów telekomunikacyjnych sprawia, że oferta na rynku w zakresie tego rodzaju usług staje się dla konsumentów coraz atrakcyjniejsza. Z drugiej jednak strony, nawet najlepsza oferta nie uchroni Cię przed awarią. Wtedy będzie Ci potrzebne zgłoszenie reklamacyjne – podpowiadamy dziś jak je dobrze napisać.
Ozdobne elementy obuwia również podlegają reklamacji!
Prawa konsumenta
23.04.2015 - Edyta Zielińska
Nie wiedzieć czemu, najwięcej internetowych porad dotyczących reklamacji dotyczy reklamacji obuwia. Są to również najczęstsze sprawy zgłaszane do miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. Konsumenci „skarżą się” na odmowę przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego, odmowę uznania reklamacji itd. Sprawdź, czy przedsiębiorca ma prawo odmówić przyjęcia reklamacji dotyczącej ozdobnych elementów obuwia oraz czy musisz osobiście fatygować się do sklepu w celu sprawdzenia czy Twoja reklamacja została uznana.
Planujesz wymianę okien - poznaj swoje prawa
Prawa konsumenta
20.03.2015 - POiD
Zakup okien to inwestycja na długie lata. Wysokiej jakości rozwiązanie stanowi często niemały wydatek w domowym budżecie. Dlatego, aby w pełni cieszyć się eksploatacją wyrobu, powinniśmy dokonać przemyślanego wyboru i znać prawa przysługujące nam, jako konsumentom.
Międzynarodowy Dzień Konsumenta
Prawa konsumenta
15.03.2015 - VSC SP.z o.o.
15 marca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Konsumenta, który został ustanowiony dla upamiętnienia pierwszej debaty nad prawami konsumentów. John Fitzgerald Kennedy wypowiedział wtedy znamienne słowa: „Konsumenci to my wszyscy. Jest to największa grupa ekonomiczna. Mimo to, jest to jedyna ważna grupa, której opinie są rzadko brane pod uwagę”. Misją Polskiego Programu Jakości Obsługi jest uczynić głos konsumencki słyszalnym i ważnym. Z tego powodu, z okazji Międzynarodowego Dnia Konsumenta, prezentujemy coroczny raport, oparty na doświadczeniach klientów z całej Polski, zebranych podczas codziennych zakupów i kontaktów z firmami.
Internet - usługa telekomunikacyjna?
Prawa konsumenta
12.02.2015 - Rafał Rodzeń
Korzystanie z telefonów, czy to tradycyjnych czy komórkowych, z pewnością wchodzi w zakres usług telekomunikacyjnych. Czy podobnie będzie z dostępem do sieci internetowej? Ostatecznie dzięki Internetowi możemy porozumiewać się niekiedy skuteczniej, niż przy pomocy telefonów. Wbrew pozorom odpowiedź na pytanie czy usługi internetowe wchodzą w zakres usług telekomunikacyjnych jest bardzo ważna – od tego zależy bowiem szereg różnych uprawnień konsumenta wynikających z ustawy – Prawo telekomunikacyjne.
Niezgodny z prawem regulamin sklepu? Uważaj to może być oszustwo!
Prawa konsumenta
10.02.2015 - Natalia Szok
Jak się okazuje, nie brak sytuacji, w których ofiarą oszustów padają przedsiębiorcy. Praktyka zna sytuacje, w których właściciele sklepów internetowych otrzymywali informację, jakoby ich Regulamin sprzedaży zawierał postanowienia sprzeczne z prawem, co skutkuje nałożeniem na nich obowiązku zapłaty kary pieniężnej. Należy pamiętać, że jedynym podmiotem uprawnionym do nakładania kar w związku z naruszaniem przepisów chroniących konsumentów jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Porada prawna: Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży jeżeli rzecz sprzedana ma wady
Prawa konsumenta
02.02.2015 - Jarosław Olejarz
Kupiłem dwa dni temu komputer w sklepie on-line. Po uruchomieniu sprzętu okazało się, że jest on za słaby do moich potrzeb, ponadto system ciągle się zawiesza. Chciałbym zwrócić go sprzedawcy, dzwoniłem do niego ale on mi powiedział, że sprzęt jest dobry i nie mogę go zwrócić, a jak nie działa to mam gwarancję i mogę wysłać do naprawy. Czy faktycznie nie mogę go zwrócić sprzedawcy?
  6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 z 16  
Zapisz się na bezpłatny biuletyn!
Opinie ekspertów
Zespół portalu SerwisPrawa.pl -
Przewozy drogowe będą bezpieczniejsze
Bezpieczeństwo - to hasło promujące najnowsze zmiany w zakresie systemu tachografów. Wszystko przez nadużycia, których ... 
Natalia Szok - prawnik, doktorant
RODO wchodzi w życie! Za co odpowiedzialny jest administrator danych?
Skala zbierania i wymiany danych osobowych znacząco wzrosła. Dzięki technologii zarówno przedsiębiorstwa prywatne, jak i... 
Autor zewnętrzny -
Jak poprawić złą historię kredytową?
W najbliższej przyszłości zamierzasz ubiegać się o kredyt gotówkowy lub hipoteczny? Bank z pewnością skrupulatnie... 
Polecana kancelaria prawna
Kancelaria radców prawnych
Kadron
Kancelaria Adwokacka
Informacja o kancelarii pochodzi z Bazy prawników SerwisPrawa.pl
Nasi partnerzy
  • InTENSO - outsourcing IT, leasing pracowniczy
  • Jakość obsługi
  • Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
  • Competitive Skills - Szkolenia biznesowe, rekrutacja i headhunting, doradztwo
  • Kaspersky
  • elsa
  • CBIT.pl
  • Enterprise-Gamification
  • Lazarski
  • Secret Client - tajemniczy klient, tajny klient, mystery shopping
  • Atlassian
Zobacz także
  • Kanały RSS
  • Facebook
  • Google+
® 2008 - 2018 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptacją regulaminu.