Jesteś tutaj:

Prawa konsumenta

Rozpoczyna się Tydzień Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem - bezpłatna pomoc prawna dla wszystkich
17.02.2018 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
19 lutego 2018 r. rozpocznie się Tydzień Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem. W wielu miejscach w całej Polsce będzie można uzyskać bezpłatną poradę prawną. Punkt pomocy dla poszkodowanych zostanie uruchomiony również w siedzibie Ministerstwa Sprawiedliwości...
04.02.2018 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Ustawa z 10 stycznia 2018 roku o zmianie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu...
03.02.2018 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Ustawa z dnia 10 stycznia 2018 roku wprowadza ograniczenia w handlu. Wśród jej postanowień znajdą...
25.01.2018 - Autor zewnętrzny
Posiadam własną działalność gospodarczą w formie punktu handlowego. W moim sklepie rejestruję...
Ostrzeżenie Ministerstwa Spraw Zagranicznych a rezygnacja z wakacji
Prawa konsumenta
05.08.2015 - Daniel Reck
Dokładnie 27 lipca 2015 roku Ministerstwo Spraw Zagranicznych zaktualizowało status ostrzeżenia dla podróżujących. Ministerstwo, w związku z działaniami zbrojnymi na pograniczu turecko-syryjskim oraz turecko-irańskim, a ponadto niestabilną sytuacją w innych regionach południowo-wschodniej Turcji, stanowczo zaleca powstrzymywanie się od podróży w te rejony kraju.
Czy umowę z konsumentem można zawrzeć przez SMS-a?
Prawa konsumenta
04.08.2015 - Andrzej Lazarowicz
Ustawa o prawach konsumenta, obowiązująca od 25 grudnia 2014 r., znacznie zmieniła dotychczasowe zasady zawierania umów przez telefon. Po jej wejściu w życie zawarcie kontraktu w trakcie rozmowy telefonicznej jest już niemożliwe - może być ona jedynie wstępem do podpisania umowy. Mimo tego, że strony uzgodniły przez telefon główne założenia kontraktu, przedsiębiorca musi przedstawić je na piśmie, a konsument potwierdzić podpisem w takiej samej formie. Te wymogi wynikają z przeświadczenia ustawodawcy, że zawieranie umowy przez telefon jest dla konsumenta niekorzystne ze względu na element zaskoczenia i niemożność przemyślenia decyzji. Takie ujęcie tej kwestii w ustawie wzbudziło wśród przedsiębiorców spore kontrowersje.
Pozew indywidualny czy zbiorowy - w jaki sposób dochodzić w sądzie zwrotu opłaty likwidacyjnej?
Prawa konsumenta
23.07.2015 - Szymon Guniewicz
Wiele osób zainteresowanych odzyskaniem na drodze sądowej tzw. opłaty likwidacyjnej, bezprawnie pobranej przez towarzystwo ubezpieczeniowe w związku z przedterminową wypłatą środków z polisolokaty, z pewnością zastanawia się, czy w takiej sytuacji dochodzić swoich praw samodzielnie, czy też za pomocą tzw. pozwu zbiorowego. Przekonanie, że tylko ta druga opcja jest skuteczna w sporach z dużymi podmiotami na rynku finansowym, sprawia, że wielu z nas rezygnuje w ogóle z dochodzenia swych praw przed sądem.
Reklamacja przecenionego produktu
Prawa konsumenta
14.07.2015 - Rafał Rodzeń
Towar przeceniony z reguły nosi ślady użytkowania lub posiada niewielkie wady – stąd też jego niższa cena. W związku z tym wydawać by się mogło, że takie produkty nigdy nie podlegają reklamacjom. Jest jednak zupełnie inaczej – przecenione rzeczy również można skutecznie reklamować, nawet wbrew temu co twierdzi właściciel sklepu.
Porada prawna: Zawarłeś umowę na odległość - możesz od niej odstąpić
Prawa konsumenta
24.06.2015 - Jarosław Olejarz
Moja mama została wprowadzona w błąd przez pracownika firmy telekomunikacyjnej. Rzekomo w celu poprawy warunków na jakich dotychczas świadczone były usługi telekomunikacyjne, przedstawiciel tej firmy stworzył wrażenie jakoby chodziło o obecnego dostawcę. Mama zainteresowała się ofertą i zgodziła się telefonicznie na podpisanie dokumentów, które później zostały przesłane kurierem i podpisane przez moją mamę (niestety nie przeczytała ich – ma 81 lat). Dotychczasowy dostawca skontaktował się z mamą pytając o przyczyny rozwiązania umowy i dopiero wówczas mama uświadomiła sobie, że została wprowadzona w błąd. Od razu napisała pismo do tej firmy, w którym wyjaśniła pomyłkę, ale nastąpiło to po 14 dniach (niestety w wyniku błędnych danych adresowych - kod pocztowy, pismo trzeba było wysłać ponownie. Kilka dni temu przedstawiciel tej firmy skontaktował się z mamą telefonicznie i zagroził, że jeśli podtrzyma swą decyzję o rozwiązaniu umowy zostanie obciążona karami umownymi. Czy można jakoś rozwiązać tą umowę?
Wyjeżdżasz na wakacje? Sprawdź, o czym powinno poinformować Cię biuro podróży
Prawa konsumenta
18.06.2015 - Creandi Sp. z o.o.
Zbliża się sezon wakacyjnych wyjazdów. Warto wiedzieć, jakie obowiązki spoczywają na biurach podróży i jakie zapisy powinny znaleźć się w umowach. Czy organizator imprez turystycznych zobowiązany jest do powiadomienia klientów o prawdopodobieństwie wystąpienia, np. ataków terrorystycznych w kraju do którego chcą oni wyjechać?
Klienci firm ubezpieczeniowych będą lepiej chronieni - czyli nowe, prokonsumenckie zmiany w prawie
Prawa konsumenta
18.06.2015 - Natalia Szok
Wydaje się, że konsumenci stanowią jedną z najlepiej chronionych grup na rynku. Jako że są grupą relatywnie słabszą w porównaniu z przedsiębiorcami, szczególna ochrona nie stanowi przejawu nierówności. Kolejnym, prokonsumenckim krokiem wydaje się proponowana przez rząd ustawa, której celem jest poprawa i wzmocnienie sytuacji osób ubezpieczonych.
Reklamacja wycieczki last minute
Prawa konsumenta
16.06.2015 - Rafał Rodzeń
Wakacje zbliżają się wielkimi krokami, a wraz z nimi sezon na wszelkiego rodzaju wyjazdy – zarówno te krajowe, jak i zagraniczne. Wiele osób korzysta z ofert last minute, głównie po to aby zaoszczędzić i nie przepłacać za wycieczkę. Co jednak, jeśli podróż nie okaże się udana – czy oferty last minute mogą być reklamowane?
Kupiłeś towar niezgodny z opisem? Sprawdź, co możesz z nim zrobić
Prawa konsumenta
20.05.2015 - Creandi Sp. z o.o.
Zakupy towaru niezgodnego z opisem zdarzają się nie tylko kupującym przez Internet. W sklepach także często decydujemy się na kupno pod wpływem opisu interesującego nas przedmiotu. Kubeł zimnej wody wylewa się na nas w domu, gdy odpakowujemy zakupy. Jakie mamy prawa, gdy kupimy towar niezgodny z opisem?
Porada prawna: Zbieranie kopii dowodów osobistych, a ochrona danych osobowych
Prawa konsumenta
16.05.2015 - Jarosław Olejarz
Zajmuję się rejestracją domen internetowych (jako działalność gospodarcza) i dowiedziałem się, że zbieranie kopii dowodów osobistych i innych dokumentów stwierdzających tożsamość od osób korzystających z moich usług jest niedozwolone. Proszę o wyjaśnienie, jak ostatecznie należy podchodzić do tego zagadnienia.
  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 z 14  
Zapisz się na bezpłatny biuletyn!
Opinie ekspertów
Zespół portalu SerwisPrawa.pl -
Kupowanie używanych aut będzie bezpieczniejsze
Nie od dziś wiadomo, że kupno sprowadzanego, używanego samochodu przypomina rosyjską ruletkę. Nawet najbardziej uważny... 
Autor zewnętrzny -
Podpisałeś umowę z deweloperem, ale chcesz z niej zrezygnować? Sprawdź, jakie masz możliwości
Wybrałeś odpowiednią nieruchomość, umowa przedwstępna kupna mieszkania została podpisana, zaliczka dla dewelopera... 
Polecana kancelaria prawna
Kancelaria radców prawnych
Kadron
Kancelaria Adwokacka
Informacja o kancelarii pochodzi z Bazy prawników SerwisPrawa.pl
Nasi partnerzy
  • InTENSO - outsourcing IT, leasing pracowniczy
  • Jakość obsługi
  • Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
  • Competitive Skills - Szkolenia biznesowe, rekrutacja i headhunting, doradztwo
  • Kaspersky
  • elsa
  • CBIT.pl
  • Enterprise-Gamification
  • Lazarski
  • Secret Client - tajemniczy klient, tajny klient, mystery shopping
  • Atlassian
Zobacz także
  • Kanały RSS
  • Facebook
  • Google+
® 2008 - 2018 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptacją regulaminu.