Jesteś tutaj:

Prawa konsumenta

Jakie zmiany czekają Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej oraz Krajowy Rejestr Sądowy?
19.11.2017 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Pakiet zmian legislacyjnych, wchodzących w skład „Konstytucji Biznesu”, obejmie również reformę systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz Krajowego Rejestru Sądowego. Jak wskazują dane statystyczne, w CEIDG zarejestrowanych jest około 2,5 mln...
18.11.2017 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Prowadzenie własnej działalności nie jest najłatwiejsze. Zawiłość systemu podatkowego, skomplikowane...
17.11.2017 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Nie od dziś wiadomo, że kupno sprowadzanego, używanego samochodu przypomina rosyjską ruletkę. Nawet...
12.11.2017 - Autor zewnętrzny
Wybrałeś odpowiednią nieruchomość, umowa przedwstępna kupna mieszkania została podpisana, zaliczka...
Czy ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania za skradziony samochód w przypadku braku kluczyków?
Prawa konsumenta
30.10.2014 - Edyta Zielińska
Zostawiając samochód czy to na parkingu, przed domem, czy w garażu należy pamiętać o tym, żeby zabrać z niego kluczyki oraz dowód rejestracyjny. Ale, czy w sytuacji, gdy ktoś jednak zapomni o tym i samochód zostanie skradziony np. z dowodem rejestracyjnym – ubezpieczyciel będzie miał prawo odmówić wypłaty odszkodowania?
Darmowe porady dla poszkodowanych
Prawa konsumenta
29.10.2014 - GDPM
Kwartalnik „Wypadki i Odszkodowania” zaprasza na „Bezpłatne Porady Prawne dla Poszkodowanych”. W dniach 7, 8, 9 i 10 listopada w Qubus Hotel Prestige w Katowicach, przy ul. Uniwersyteckiej 13, będzie można zasięgnąć bezpłatnych porad dotyczących dochodzenia odszkodowań za uszkodzenie ciała lub śmierć osoby bliskiej.
Ile czasu należy przechowywać paragony?
Prawa konsumenta
29.10.2014 - Rafał Rodzeń
Paragony i różne rachunki mają to do siebie, że bardzo szybko blakną. Z drugiej strony są w zasadzie jedynym dowodem zakupu i podstawą reklamacji – przynajmniej dla większości polskich sprzedawców. Aby nie dopuścić do wybielenia paragonu warto skserować go od razu po dokonaniu zakupu. Pojawia się jednak pytanie – jak długo należy przechowywać taki dowód zakupu? Przynajmniej do czasu, gdy nie minie okres gwarancji na dany produkt. Nie każdy jednak wie, że przechowywanie paragonów jest obowiązkiem i to nie po stronie konsumenta, a po stronie sprzedawcy.
Nowe decyzje UOKiK w sprawie tzw. polisolokat
Prawa konsumenta
24.10.2014 - Edyta Zielińska
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył kary finansowe o łącznej wysokości ponad 50 mln zł na cztery instytucje finansowe za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów poprzez nierzetelne informowanie o tych skomplikowanych produktach finansowych oraz o prawach i obowiązkach stron umowy Urząd wydał 4 decyzje administracyjne oraz prowadzi dalsze postępowania w sprawie tzw. polisolokat wobec 24 kolejnych instytucji finansowych, które także mogą zakończyć się decyzjami o stwierdzeniu stosowania zakazanych praktyk godzących w zbiorowe interesy konsumentów.
Niesłuszne posądzenie o kradzież w sklepie
Prawa konsumenta
23.10.2014 - Rafał Rodzeń
Czy zostałeś kiedyś posądzony o kradzież? Jeśli tak, to z pewnością wiesz jak niemiłe jest to uczucie, szczególnie gdy ochroniarz zechce przeszukać Cię w obecności innych klientów sklepu. Niestety często zdarza się, że oskarżenia są zupełnie bezpodstawne, a Ty nie otrzymasz nawet zwykłych przeprosin. Czy w takiej sytuacji możesz czegokolwiek jeszcze żądać od sprzedawcy?
Pobił Cię ochroniarz? Sprawdź jakie masz prawa
Prawa konsumenta
23.10.2014 - Rafał Rodzeń
Ochroniarze w sklepach i barach nie należą do zbyt delikatnych osób, w związku z czym nierzadko zdarza się, że „kłopotliwy” klient wychodzi z takiego miejsca z uszczerbkiem na zdrowiu. Z jednej strony ochroniarze mogą użyć siły, jednak powinna ona być ograniczona tylko do bardzo szczególnych sytuacji. Jeśli zostałeś pobity przez ochronę, a byłeś niewinny, masz prawo do odszkodowania.
Strajk Lufthansy na lotnisku w Balicach - poznaj swoje prawa
Prawa konsumenta
21.10.2014 - Edyta Zielińska
Z informacji podanych na stronie internetowej krakowskiego lotniska w Balicach im. m. Jana Pawła II wynika, że w związku ze strajkiem załóg kokpitowych Lufthansy – decyzją przewoźnika odwołano niektóre rejsy w dniu 20 oraz 21 października. Czy w takim przypadku pasażerowie mogą liczyć na jakąś rekompensatę z powodu odwołanego lotu?
Poradnik konsumenta: Czy cena sugerowana wiąże sprzedawcę?
Prawa konsumenta
20.10.2014 - Natalia Szok
Obowiązujące prawo zabezpiecza konsumentów i przedsiębiorców przed powstawaniem tak zwanych zmów cenowych, czyli porozumień ograniczających konkurencję. Dopuszcza się jednak stosowanie cen sugerowanych. Czy w związku z tym są one wiążące dla sprzedawcy? Czy klient, który zakupił towar po cenie wyższej od sugerowanej może domagać się zwrotu nadpłaty?
Co zrobić, gdy umowa okazuje się nieważna?
Prawa konsumenta
20.10.2014 - Rafał Rodzeń
Zawarcie umowy jest niczym innym jak czynnością prawną, a ta z różnych powodów może okazać się wadliwa. Jeśli jedna ze stron kontraktu podejrzewa nieuczciwość wspólnika może skutecznie doprowadzić do zerwania umowy, nawet gdy druga strona nie chce się na to zgodzić. Oczywiście potrzebna będzie pomoc sądu.
Poradnik konsumenta: Oddałeś wadliwy towar do naprawy, jednak w jej wyniku utracił on swoje walory estetyczne? Możesz odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy
Prawa konsumenta
17.10.2014 - Natalia Szok
W większości przypadków cechą determinującą podjęcie decyzji o zakupie jakiegoś produktu jest nie tylko jego funkcjonalność, ale przede wszystkim jego aspekt estetyczny. Towary, które cechuje ciekawy design, sprzedają się o wiele lepiej nawet wtedy, gdy są mniej funkcjonalne od tych „standardowych”. Doskonale wiedzą o tym zarówno sprzedawcy, jak i producenci, stąd tak wielka różnorodność na rynku oferowanych produktów. Może jednak zdarzyć się tak, że zakupiony towar okaże się wadliwy, a my zmuszeni jesteśmy oddać go do naprawy. Co w sytuacji, gdy wprawdzie sprzedawca usunął wadę, ale zakupiona przez nas rzecz straciła swoje walory estetyczne? Czy możemy wtedy domagać się obniżenia ceny albo po prostu odstąpić od umowy?
  6 7 8 9 10 11 12 13 z 13  
Zapisz się na bezpłatny biuletyn!
Opinie ekspertów
Autor zewnętrzny -
Podpisałeś umowę z deweloperem, ale chcesz z niej zrezygnować? Sprawdź, jakie masz możliwości
Wybrałeś odpowiednią nieruchomość, umowa przedwstępna kupna mieszkania została podpisana, zaliczka dla dewelopera... 
Natalia Szok - prawnik, doktorant
Odpowiedzialność kelnera za niewydanie paragonu fiskalnego
Wydanie paragonu fiskalnego jest obowiązkiem kelnera, niezależnie od tego, czy klient o to poprosi. W praktyce działania... 
Zespół portalu SerwisPrawa.pl -
Od 1 września czekają nas zmiany w refundacji leków
1 września 2017 roku ma wejść w życie XXXV obwieszczenie refundacyjne. Jakie zmiany czekają pacjentów?... 
Polecana kancelaria prawna
Kancelaria radców prawnych
Kadron
Kancelaria Adwokacka
Informacja o kancelarii pochodzi z Bazy prawników SerwisPrawa.pl
Nasi partnerzy
  • InTENSO - outsourcing IT, leasing pracowniczy
  • Jakość obsługi
  • Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
  • Competitive Skills - Szkolenia biznesowe, rekrutacja i headhunting, doradztwo
  • Kaspersky
  • elsa
  • CBIT.pl
  • Enterprise-Gamification
  • Lazarski
  • Secret Client - tajemniczy klient, tajny klient, mystery shopping
  • Atlassian
Zobacz także
  • Kanały RSS
  • Facebook
  • Google+
® 2008 - 2017 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptacją regulaminu.