Jesteś tutaj:

Prawa konsumenta

Klienci banków będą lepiej chronieni-14 września wchodzą w życie ważne zmiany
11.08.2019 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
14 września wejdzie w życie Rozporządzenie Delegowane Komisji Europejskiej w zakresie regulacyjnych standardów technicznych (tzw. RTS). Zawarte tam przepisy mają zwiększyć bezpieczeństwo korzystania z usług płatniczych oferowanych elektronicznie, a więc eliminować ryzyko oszustw z tymi usługami...
15.07.2019 - Autor zewnętrzny
W życiu każdej osoby mogą zdarzyć się sytuacje, w których potrzebujemy dodatkowej gotówki...
02.07.2019 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Nieuczciwe firmy pożyczkowe to problem, z którym borykamy się od dawna. Ich ofiarami padają ludzie...
05.06.2019 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Wraz początkiem czerwca wróciły upalne temperatury. Lato do szczególny okres, nie tylko ze względu...
Wyjeżdżasz na wakacje? Sprawdź, o czym powinno poinformować Cię biuro podróży
Prawa konsumenta
18.06.2015 - Creandi Sp. z o.o.
Zbliża się sezon wakacyjnych wyjazdów. Warto wiedzieć, jakie obowiązki spoczywają na biurach podróży i jakie zapisy powinny znaleźć się w umowach. Czy organizator imprez turystycznych zobowiązany jest do powiadomienia klientów o prawdopodobieństwie wystąpienia, np. ataków terrorystycznych w kraju do którego chcą oni wyjechać?
Klienci firm ubezpieczeniowych będą lepiej chronieni - czyli nowe, prokonsumenckie zmiany w prawie
Prawa konsumenta
18.06.2015 - Natalia Szok
Wydaje się, że konsumenci stanowią jedną z najlepiej chronionych grup na rynku. Jako że są grupą relatywnie słabszą w porównaniu z przedsiębiorcami, szczególna ochrona nie stanowi przejawu nierówności. Kolejnym, prokonsumenckim krokiem wydaje się proponowana przez rząd ustawa, której celem jest poprawa i wzmocnienie sytuacji osób ubezpieczonych.
Reklamacja wycieczki last minute
Prawa konsumenta
16.06.2015 - Rafał Rodzeń
Wakacje zbliżają się wielkimi krokami, a wraz z nimi sezon na wszelkiego rodzaju wyjazdy – zarówno te krajowe, jak i zagraniczne. Wiele osób korzysta z ofert last minute, głównie po to aby zaoszczędzić i nie przepłacać za wycieczkę. Co jednak, jeśli podróż nie okaże się udana – czy oferty last minute mogą być reklamowane?
Kupiłeś towar niezgodny z opisem? Sprawdź, co możesz z nim zrobić
Prawa konsumenta
20.05.2015 - Creandi Sp. z o.o.
Zakupy towaru niezgodnego z opisem zdarzają się nie tylko kupującym przez Internet. W sklepach także często decydujemy się na kupno pod wpływem opisu interesującego nas przedmiotu. Kubeł zimnej wody wylewa się na nas w domu, gdy odpakowujemy zakupy. Jakie mamy prawa, gdy kupimy towar niezgodny z opisem?
Porada prawna: Zbieranie kopii dowodów osobistych, a ochrona danych osobowych
Prawa konsumenta
16.05.2015 - Jarosław Olejarz
Zajmuję się rejestracją domen internetowych (jako działalność gospodarcza) i dowiedziałem się, że zbieranie kopii dowodów osobistych i innych dokumentów stwierdzających tożsamość od osób korzystających z moich usług jest niedozwolone. Proszę o wyjaśnienie, jak ostatecznie należy podchodzić do tego zagadnienia.
Zdjęcia w sklepie - można czy nie można?
Prawa konsumenta
11.05.2015 - Rafał Rodzeń
Z pewnością nie raz zrobiłeś zdjęcie w sklepie i nie mówimy tu o popularnym selfie, lecz o fotografiach konkretnych produktów. Pewna część sprzedawców stanowczo zakazuje tego typu działań, zdarzają się też tacy, którzy wyciągają konsekwencje wobec zuchwałych klientów. Czy zdjęcia robione w sklepach są więc prawnie zakazane? Okazuje się, że nie do końca.
Reklamacja usługi telekomunikacyjnej
Prawa konsumenta
07.05.2015 - Rafał Rodzeń
Do najpopularniejszych w naszym kraju usług telekomunikacyjnych należą Internet oraz telefonia (zarówno ta stacjonarna, jak i komórkowa). Powiększająca się liczba operatorów telekomunikacyjnych sprawia, że oferta na rynku w zakresie tego rodzaju usług staje się dla konsumentów coraz atrakcyjniejsza. Z drugiej jednak strony, nawet najlepsza oferta nie uchroni Cię przed awarią. Wtedy będzie Ci potrzebne zgłoszenie reklamacyjne – podpowiadamy dziś jak je dobrze napisać.
Ozdobne elementy obuwia również podlegają reklamacji!
Prawa konsumenta
23.04.2015 - Edyta Zielińska
Nie wiedzieć czemu, najwięcej internetowych porad dotyczących reklamacji dotyczy reklamacji obuwia. Są to również najczęstsze sprawy zgłaszane do miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. Konsumenci „skarżą się” na odmowę przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego, odmowę uznania reklamacji itd. Sprawdź, czy przedsiębiorca ma prawo odmówić przyjęcia reklamacji dotyczącej ozdobnych elementów obuwia oraz czy musisz osobiście fatygować się do sklepu w celu sprawdzenia czy Twoja reklamacja została uznana.
Planujesz wymianę okien - poznaj swoje prawa
Prawa konsumenta
20.03.2015 - POiD
Zakup okien to inwestycja na długie lata. Wysokiej jakości rozwiązanie stanowi często niemały wydatek w domowym budżecie. Dlatego, aby w pełni cieszyć się eksploatacją wyrobu, powinniśmy dokonać przemyślanego wyboru i znać prawa przysługujące nam, jako konsumentom.
Międzynarodowy Dzień Konsumenta
Prawa konsumenta
15.03.2015 - VSC SP.z o.o.
15 marca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Konsumenta, który został ustanowiony dla upamiętnienia pierwszej debaty nad prawami konsumentów. John Fitzgerald Kennedy wypowiedział wtedy znamienne słowa: „Konsumenci to my wszyscy. Jest to największa grupa ekonomiczna. Mimo to, jest to jedyna ważna grupa, której opinie są rzadko brane pod uwagę”. Misją Polskiego Programu Jakości Obsługi jest uczynić głos konsumencki słyszalnym i ważnym. Z tego powodu, z okazji Międzynarodowego Dnia Konsumenta, prezentujemy coroczny raport, oparty na doświadczeniach klientów z całej Polski, zebranych podczas codziennych zakupów i kontaktów z firmami.
  6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 z 20  
Zapisz się na bezpłatny biuletyn!
Opinie ekspertów
Autor zewnętrzny -
Czy szybkie pożyczki są różne?
W życiu każdej osoby mogą zdarzyć się sytuacje, w których potrzebujemy dodatkowej gotówki... 
Zespół portalu SerwisPrawa.pl -
Kasy fiskalne on-line już obowiązują
Od 1 maja 2019 r. podatnicy mogą stosować kasy fiskalne on-line... 
Nasi partnerzy
  • InTENSO - outsourcing IT, leasing pracowniczy
  • Jakość obsługi
  • Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
  • Competitive Skills - Szkolenia biznesowe, rekrutacja i headhunting, doradztwo
  • Kaspersky
  • elsa
  • CBIT.pl
  • Enterprise-Gamification
  • Lazarski
  • Secret Client - tajemniczy klient, tajny klient, mystery shopping
  • Atlassian
Zobacz także
  • Kanały RSS
  • Facebook
  • Google+
® 2008 - 2019 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptacją regulaminu.