Jesteś tutaj:

Prawa konsumenta

Większa ochrona tajemnicy handlowej, czyli krótko o najnowszych zmianach w prawie dla przedsiębiorców
15.05.2018 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Przyjęta przez rząd ustawa nowelizująca ma na celu wzmocnienie ochrony przedsiębiorców przed nieuczciwą konkurencją. Dzięki nowym przepisom tajemnice handlowe, licencyjne, technologiczne czy organizacyjne – stanowiące we współczesnej gospodarce największą wartość mają być bardziej chronione...
13.05.2018 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Rząd przyjął ustawę nowelizującą, której celem jest pomoc w spełnieniu wymagań importowych państw...
06.05.2018 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Już od 1 czerwca 2018 roku wszystkie produkty kosmetyczne trafią pod czujne oko państwowych służb...
23.04.2018 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
1 lipca 2018 roku to data, w której miały przestać istnieć papierowe L4 , a do obiegu miały trafić...
Kupując przez Internet możesz zwrócić zakupioną rzecz, nawet gdy jest ona pełnowartościowa
Prawa konsumenta
28.11.2014 - Natalia Szok
Sklepy internetowe z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. Dla konsumentów stanowią one alternatywę dla stania w kolejkach przy kasie, dla przedsiębiorców zaś są doskonałym sposobem redukcji kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Jednak kupowanie w Internecie ma jeden mankament. Zawierając umowę na odległość, nie widzimy bezpośrednio kupowanego towaru. Znamy tylko jego opis i wygląd przedstawiony na umieszczanych przez sprzedawców zdjęciach. Dlatego też ustawodawca przyznał konsumentom tzw. prawo odstąpienia od umowy zawieranej na odległość i możliwość zwrotu zakupionego towaru. Prawo to przysługuje nawet w stosunku do rzeczy niewadliwych. A co w sytuacji, gdy zakupiony towar ma wady?
Zakupy przez Internet: czy mogę zwrócić otwarty produkt?
Prawa konsumenta
26.11.2014 - Edyta Zielińska
Coraz więcej osób robi zakupy w sklepach internetowych. Jest to zrozumiałe – szczególnie teraz, w okresie przedświątecznym, podczas którego w galeriach zbierają się tłumy ludzi poszukujących prezentów dla najbliższych. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy przesyłką dostarczony zostanie towar, który nie spełnia naszych oczekiwań? Czy rozpakowany towar można zwrócić do e-sklepu?
Reklamacja u elektronicznej wróżki
Prawa konsumenta
26.11.2014 - Rafał Rodzeń
Andrzejki to czas wróżb i magicznych rytuałów. Część z nas korzysta wtedy z porad wróżek i jasnowidzów – w sieci aż roi się od ogłoszeń przepowiadania przyszłości ze szklanej kuli, z fusów, czy kart tarota. Niestety w zdecydowanej większości takie wróżki to po prostu naciągacze – za odpowiednią kwotę z pewnością usłyszysz o bliskim sukcesie finansowym, wspaniałej karierze czy nadchodzącej miłości. Co jednak, gdy wróżba się nie spełni, choć miała pojawić się lada dzień? Czy wówczas przysługuje Ci prawo reklamacji?
Czy wywieszona w sklepie kartka 'płatność kartą od 10 złotych' jest zgodna z prawem?
Prawa konsumenta
26.11.2014 - Radosław Terlecki
Czy zdarzyła Ci się, drogi Czytelniku, sytuacja, w której zostałeś pozbawiony możliwości zapłacenia za codzienne zakupy kartą płatniczą? Niejednokrotnie, przy sklepowej kasie, widnieje kategoryczna informacja o brzmieniu „płatność kartą od 10 złotych”. Czy zastanawiałeś się, skąd pochodzi niechęć sprzedawców do tego typu transakcji? Udzielenie odpowiedzi na tak postawione pytanie, jak również na pytanie odnośnie dopuszczalności tego rodzaju ograniczeń w obrocie jest możliwe, aczkolwiek – z pewnością – odpowiedź ta będzie miała zabarwienie subiektywne. Warto jednak podjąć próbę dyskursu w tej mierze.
Podpisałeś niekorzystną umowę na zamianę dostawcy prądu? Sprawdź czy możesz od niej odstąpić
Prawa konsumenta
25.11.2014 - Edyta Zielińska
Każdy odbiorca ma prawo do zmiany sprzedawcy energii elektrycznej i paliw gazowych. Prawo to wydaje się być powszechnie znane, z uwagi na liczne kampanie oraz przedstawicieli handlowych, którzy nieustannie pukają do naszych drzwi. Zanim jednak wpuścisz przedstawiciela handlowego do swojego mieszkania – poznaj swoje prawa.
Czego nie mogę zwrócić, gdy dokonałem zakupu w Internecie
Prawa konsumenta
24.11.2014 - Natalia Szok
Internet zawładnął światem. Randki online, szkolenia online czy, chyba najbardziej rozpowszechnione, zakupy online są częścią naszego życia. Portale aukcyjne i sklepy internetowe cieszą się dużą popularnością i są doskonałą alternatywą dla tych, którzy nie lubią stać w długich kolejkach. Ma to znaczenie zwłaszcza teraz – w okresie przedświątecznym - kiedy sklepy są wręcz przepełnione. Do zakupów w sieci zachęca poniekąd także prawo, bowiem kupujący doskonale wiedzą, że mają prawo odstąpić od umowy w ciągu 10 dni, odesłać zakupioną rzecz i odzyskać wydane pieniądze. Czy zawsze?
Darmowa dostawa w sklepie internetowym? Sprawdź do kiedy!
Prawa konsumenta
24.11.2014 - Edyta Zielińska
Darmowa dostawa jeszcze tylko przez 72h – to tylko przykładowe hasło zachęcające do zakupów w e-sklepie. W rzeczywistości, przeważnie darmowa dostawa obowiązuje o wiele dłużej... Właśnie z takiego powodu Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że spółka Terg – właściciel witryny electro.pl – wprowadziła konsumentów w błąd.
Sąd Apelacyjny podtrzymał karę za nieuczciwe konkursy sms-owe
Prawa konsumenta
20.11.2014 - Edyta Zielińska
Dział Nagród prosi o nadanie potwierdzenia. Dotyczy odbioru nagrody. Proszę wysłać BMW na 7400 (4,88zl). Serdecznie gratulujemy – smsy takiej treści wysyłała spółka Internetq Polska w celu zachęcenia konsumentów do udziału w loterii BMW od Orange Druga Edycja. W grudniu 2011 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję stwierdzającą, że praktyki te były niezgodne z prawem, ponieważ wprowadzały w błąd.
Sprawdź, czego możesz żądać od sprzedawcy, reklamując wadliwy towar
Prawa konsumenta
19.11.2014 - Natalia Szok
Prawo reklamacji wadliwego towaru jest podstawowym prawem konsumenta. Nie wszyscy jednak wiedzą, że oprócz naprawy bądź wymiany czy zwrotu pieniędzy klient może domagać się od sprzedawcy pokrycia jeszcze innych kosztów. Jakich? O tym poniżej.
Zmiany w prawie konsumenckim! Co w regulaminie sklepu musi być zmienione po nowelizacji?
Prawa konsumenta
19.11.2014 - Radosław Terlecki
Już 25 grudnia 2014 roku w życie wejdą przepisy ustawy o prawach konsumenta. Nowa ustawa znacząco modyfikuje prawo konsumenckie. Zamiarem prawodawcy jest ujednolicenie postępowania reklamacyjnego w odniesieniu do konsumentów i nie konsumentów. Nowelizacja obejmuje swym zakresem prawa i obowiązki zarówno kupujących (konsumentów i nie konsumentów), jak i profesjonalnych sprzedawców. Jeżeli prowadzisz sprzedaż w formie sklepu internetowego, powinieneś wiedzieć, że wprowadzenie stosownych zmian do regulaminu Twojego sklepu jest bardzo ważne. Ich wdrożenie uchroni Cię przed zarzutem wprowadzania klientów w błąd i prowadzenia działalności sprzecznej z zasadami uczciwego obrotu.
  6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 z 15  
Zapisz się na bezpłatny biuletyn!
Opinie ekspertów
Autor zewnętrzny -
Sprzedaż przez Internet a posiadanie kasy fiskalnej -  kiedy ewidencja sprzedaży musi być przeprowadzana?
Posiadam własną działalność gospodarczą w formie punktu handlowego. W moim sklepie rejestruję sprzedaż za pomocą kasy... 
Zespół portalu SerwisPrawa.pl -
Zakaz handlu w niedzielę przesądzony
Ustawa z dnia 10 stycznia 2018 roku wprowadza ograniczenia w handlu. Wśród jej postanowień znajdą się między innymi... 
Polecana kancelaria prawna
Kancelaria radców prawnych
Kadron
Kancelaria Adwokacka
Informacja o kancelarii pochodzi z Bazy prawników SerwisPrawa.pl
Nasi partnerzy
  • InTENSO - outsourcing IT, leasing pracowniczy
  • Jakość obsługi
  • Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
  • Competitive Skills - Szkolenia biznesowe, rekrutacja i headhunting, doradztwo
  • Kaspersky
  • elsa
  • CBIT.pl
  • Enterprise-Gamification
  • Lazarski
  • Secret Client - tajemniczy klient, tajny klient, mystery shopping
  • Atlassian
Zobacz także
  • Kanały RSS
  • Facebook
  • Google+
® 2008 - 2018 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptacją regulaminu.