Jesteś tutaj:

Prawa konsumenta

Producent materiałów budowlanych ukarany przez UOKiK
30.11.2019 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
UOKiK nałożył na producenta materiałów budowlanych najwyższą w swojej historii karę pieniężną. Wszystko przez stosowanie przez firmę nieuczciwych praktyk rynkowych wprowadzających konsumentów w błąd w zakresie deklarowanych parametrów materiałów budowlanych...
14.11.2019 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Ministerstwo Finansów ostrzega przed pojawiającymi się w internecie ofertami kas rejestrujących...
12.11.2019 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Do końca roku można bezpłatnie domówić Kartę Dużej Rodziny w formie aplikacji mobilnej. Później...
05.11.2019 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Ustawa z dnia 16 października 2019 roku o zmianie ustawy o podatku akcyzowym zakłada obniżenie...
Osoba poszkodowana wpisem na forum internetowym ma prawo wiedzieć, kto dopuścił się zniewagi
Prawa konsumenta
18.11.2015 - Natalia Szok
Internet stał się częścią naszej codzienności. Jest nie tylko narzędziem pracy, ale i źródłem rozrywki. Wielu użytkownikom wydaje się, że w sieci są anonimowi. Coraz popularniejsze stają się również różnego rodzaju fora internetowe, w ramach których użytkownicy komentują wiele spraw życia codziennego. Niestety zdarza się, że niektórzy z nich wykorzystują pewną anonimowość, jaką daje Internet w celu innym niż podzielenie się własnymi poglądami czy przemyśleniami.
Podróż autokarem a potencjalne odszkodowanie
Prawa konsumenta
08.10.2015 - Katarzyna Parol-Czajkowska
Polacy coraz chętniej wybierają europejskie miasta na cel swoich podróży. Popyt na zagraniczne wycieczki nie maleje nawet po zakończeniu sezonu. Najmodniejsze w chwili obecnej są wycieczki objazdowe. Ze względu na coraz liczniejsze podróże autokarem zanotować można coraz więcej wypadków komunikacyjnych. Nieliczni jednak wiedzą o tym, że w przypadku takiego zdarzenia mają prawo ubiegać się o odszkodowanie.
Rękojmia a wady fizyczne produktu - za co odpowiada sprzedawca i producent?
Prawa konsumenta
19.09.2015 - Bartosz Jaśkowiak
Pojęcie rękojmi obejmuje ustawową, obligatoryjną odpowiedzialność sprzedawcy za wady fizyczne oraz prawne wobec kupującego. Jednak rękojmia ma również zastosowanie w innych stosunkach prawnych.
Uszkodzona przesyłka - jak wyegzekwować zwrot pieniędzy za niepełnowartościowy towar?
Prawa konsumenta
15.09.2015 - Adam Puchacz
Klient został oszukany przez firmę kurierską i/lub nadawcę przesyłki. Po rozpakowaniu paczki towar okazał się zupełnie zniszczony i niezdatny do użytkowania. Kurier sporządził protokół szkody, ale wcześniej pobrał należność, co było warunkiem odebrania i otwarcia paczki. Przesyłka leży w niezmienionym stanie od stycznia br., a klient pojedynkuje się z nadawcą, firmą kurierską, ubezpieczalnią oraz serwisem aukcyjnym. Czy istnieją możliwości/działania, które można jeszcze podjąć, by wyegzekwować zwrot pieniędzy? Gdzie należy się zgłosić?
Środki wypłacone z powodu nieuzasadnionej zwłoki w postępowaniu sądowym bez podatku
Prawa konsumenta
25.08.2015 - Marek Siudaj
Kwoty wypłacone ze względu na nieuzasadnioną zwłokę w postępowaniu sądowym nie podlega opodatkowaniu – wynika z interpretacji podatkowej wydanej przez łódzką izbę skarbową. Wprawdzie do uzyskania takiej wykładni konieczna była wygrana przez sądem administracyjnym, jednak fiskus wreszcie przyznał rację podatniczce, która nie chciała płacić podatku od środków przyznanych przez sąd.
Ostrzeżenie Ministerstwa Spraw Zagranicznych a rezygnacja z wakacji
Prawa konsumenta
05.08.2015 - Daniel Reck
Dokładnie 27 lipca 2015 roku Ministerstwo Spraw Zagranicznych zaktualizowało status ostrzeżenia dla podróżujących. Ministerstwo, w związku z działaniami zbrojnymi na pograniczu turecko-syryjskim oraz turecko-irańskim, a ponadto niestabilną sytuacją w innych regionach południowo-wschodniej Turcji, stanowczo zaleca powstrzymywanie się od podróży w te rejony kraju.
Czy umowę z konsumentem można zawrzeć przez SMS-a?
Prawa konsumenta
04.08.2015 - Andrzej Lazarowicz
Ustawa o prawach konsumenta, obowiązująca od 25 grudnia 2014 r., znacznie zmieniła dotychczasowe zasady zawierania umów przez telefon. Po jej wejściu w życie zawarcie kontraktu w trakcie rozmowy telefonicznej jest już niemożliwe - może być ona jedynie wstępem do podpisania umowy. Mimo tego, że strony uzgodniły przez telefon główne założenia kontraktu, przedsiębiorca musi przedstawić je na piśmie, a konsument potwierdzić podpisem w takiej samej formie. Te wymogi wynikają z przeświadczenia ustawodawcy, że zawieranie umowy przez telefon jest dla konsumenta niekorzystne ze względu na element zaskoczenia i niemożność przemyślenia decyzji. Takie ujęcie tej kwestii w ustawie wzbudziło wśród przedsiębiorców spore kontrowersje.
Pozew indywidualny czy zbiorowy - w jaki sposób dochodzić w sądzie zwrotu opłaty likwidacyjnej?
Prawa konsumenta
23.07.2015 - Szymon Guniewicz
Wiele osób zainteresowanych odzyskaniem na drodze sądowej tzw. opłaty likwidacyjnej, bezprawnie pobranej przez towarzystwo ubezpieczeniowe w związku z przedterminową wypłatą środków z polisolokaty, z pewnością zastanawia się, czy w takiej sytuacji dochodzić swoich praw samodzielnie, czy też za pomocą tzw. pozwu zbiorowego. Przekonanie, że tylko ta druga opcja jest skuteczna w sporach z dużymi podmiotami na rynku finansowym, sprawia, że wielu z nas rezygnuje w ogóle z dochodzenia swych praw przed sądem.
Reklamacja przecenionego produktu
Prawa konsumenta
14.07.2015 - Rafał Rodzeń
Towar przeceniony z reguły nosi ślady użytkowania lub posiada niewielkie wady – stąd też jego niższa cena. W związku z tym wydawać by się mogło, że takie produkty nigdy nie podlegają reklamacjom. Jest jednak zupełnie inaczej – przecenione rzeczy również można skutecznie reklamować, nawet wbrew temu co twierdzi właściciel sklepu.
Porada prawna: Zawarłeś umowę na odległość - możesz od niej odstąpić
Prawa konsumenta
24.06.2015 - Jarosław Olejarz
Moja mama została wprowadzona w błąd przez pracownika firmy telekomunikacyjnej. Rzekomo w celu poprawy warunków na jakich dotychczas świadczone były usługi telekomunikacyjne, przedstawiciel tej firmy stworzył wrażenie jakoby chodziło o obecnego dostawcę. Mama zainteresowała się ofertą i zgodziła się telefonicznie na podpisanie dokumentów, które później zostały przesłane kurierem i podpisane przez moją mamę (niestety nie przeczytała ich – ma 81 lat). Dotychczasowy dostawca skontaktował się z mamą pytając o przyczyny rozwiązania umowy i dopiero wówczas mama uświadomiła sobie, że została wprowadzona w błąd. Od razu napisała pismo do tej firmy, w którym wyjaśniła pomyłkę, ale nastąpiło to po 14 dniach (niestety w wyniku błędnych danych adresowych - kod pocztowy, pismo trzeba było wysłać ponownie. Kilka dni temu przedstawiciel tej firmy skontaktował się z mamą telefonicznie i zagroził, że jeśli podtrzyma swą decyzję o rozwiązaniu umowy zostanie obciążona karami umownymi. Czy można jakoś rozwiązać tą umowę?
  6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 z 21  
Zapisz się na bezpłatny biuletyn!
Opinie ekspertów
Zespół portalu SerwisPrawa.pl -
Klienci banków będą lepiej chronieni-14 września wchodzą w życie ważne zmiany
14 września wejdzie w życie Rozporządzenie Delegowane Komisji Europejskiej w zakresie regulacyjnych standardów... 
Nasi partnerzy
  • InTENSO - outsourcing IT, leasing pracowniczy
  • Jakość obsługi
  • Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
  • Competitive Skills - Szkolenia biznesowe, rekrutacja i headhunting, doradztwo
  • Kaspersky
  • elsa
  • CBIT.pl
  • Enterprise-Gamification
  • Lazarski
  • Secret Client - tajemniczy klient, tajny klient, mystery shopping
  • Atlassian
Zobacz także
  • Kanały RSS
  • Facebook
  • Google+
® 2008 - 2019 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptacją regulaminu.