Jesteś tutaj:

Prawa konsumenta

Na czym polegają i dlaczego warto korzystać z darmowych porad prawnych?
13.04.2019 - Autor zewnętrzny
Darmowe porady prawne dają szansę uzyskania profesjonalnego wsparcia adwokata lub radcy prawnego bez konieczności ponoszenia żadnych kosztów z tym związanych. To świetna propozycja dla osób, które nie mają funduszy niezbędnych na opłacenie płatnego poradnictwa oraz ludzi, którzy nie do końca...
07.04.2019 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Nowe przepisy ustanawiają maksymalną wysokość opłaty egzekucyjnej i opłaty manipulacyjnej w...
24.03.2019 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Tak zwane przekręcanie liczników w samochodach używanych to częsty proceder, na którym cierpią...
10.03.2019 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Już wiemy jakie produkty zostaną objęte nowymi, wyższymi stawkami VAT. Fani owoców morza nie będą...
Ozdobne elementy obuwia również podlegają reklamacji!
Prawa konsumenta
23.04.2015 - Edyta Zielińska
Nie wiedzieć czemu, najwięcej internetowych porad dotyczących reklamacji dotyczy reklamacji obuwia. Są to również najczęstsze sprawy zgłaszane do miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. Konsumenci „skarżą się” na odmowę przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego, odmowę uznania reklamacji itd. Sprawdź, czy przedsiębiorca ma prawo odmówić przyjęcia reklamacji dotyczącej ozdobnych elementów obuwia oraz czy musisz osobiście fatygować się do sklepu w celu sprawdzenia czy Twoja reklamacja została uznana.
Planujesz wymianę okien - poznaj swoje prawa
Prawa konsumenta
20.03.2015 - POiD
Zakup okien to inwestycja na długie lata. Wysokiej jakości rozwiązanie stanowi często niemały wydatek w domowym budżecie. Dlatego, aby w pełni cieszyć się eksploatacją wyrobu, powinniśmy dokonać przemyślanego wyboru i znać prawa przysługujące nam, jako konsumentom.
Międzynarodowy Dzień Konsumenta
Prawa konsumenta
15.03.2015 - VSC SP.z o.o.
15 marca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Konsumenta, który został ustanowiony dla upamiętnienia pierwszej debaty nad prawami konsumentów. John Fitzgerald Kennedy wypowiedział wtedy znamienne słowa: „Konsumenci to my wszyscy. Jest to największa grupa ekonomiczna. Mimo to, jest to jedyna ważna grupa, której opinie są rzadko brane pod uwagę”. Misją Polskiego Programu Jakości Obsługi jest uczynić głos konsumencki słyszalnym i ważnym. Z tego powodu, z okazji Międzynarodowego Dnia Konsumenta, prezentujemy coroczny raport, oparty na doświadczeniach klientów z całej Polski, zebranych podczas codziennych zakupów i kontaktów z firmami.
Internet - usługa telekomunikacyjna?
Prawa konsumenta
12.02.2015 - Rafał Rodzeń
Korzystanie z telefonów, czy to tradycyjnych czy komórkowych, z pewnością wchodzi w zakres usług telekomunikacyjnych. Czy podobnie będzie z dostępem do sieci internetowej? Ostatecznie dzięki Internetowi możemy porozumiewać się niekiedy skuteczniej, niż przy pomocy telefonów. Wbrew pozorom odpowiedź na pytanie czy usługi internetowe wchodzą w zakres usług telekomunikacyjnych jest bardzo ważna – od tego zależy bowiem szereg różnych uprawnień konsumenta wynikających z ustawy – Prawo telekomunikacyjne.
Niezgodny z prawem regulamin sklepu? Uważaj to może być oszustwo!
Prawa konsumenta
10.02.2015 - Natalia Szok
Jak się okazuje, nie brak sytuacji, w których ofiarą oszustów padają przedsiębiorcy. Praktyka zna sytuacje, w których właściciele sklepów internetowych otrzymywali informację, jakoby ich Regulamin sprzedaży zawierał postanowienia sprzeczne z prawem, co skutkuje nałożeniem na nich obowiązku zapłaty kary pieniężnej. Należy pamiętać, że jedynym podmiotem uprawnionym do nakładania kar w związku z naruszaniem przepisów chroniących konsumentów jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Porada prawna: Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży jeżeli rzecz sprzedana ma wady
Prawa konsumenta
02.02.2015 - Jarosław Olejarz
Kupiłem dwa dni temu komputer w sklepie on-line. Po uruchomieniu sprzętu okazało się, że jest on za słaby do moich potrzeb, ponadto system ciągle się zawiesza. Chciałbym zwrócić go sprzedawcy, dzwoniłem do niego ale on mi powiedział, że sprzęt jest dobry i nie mogę go zwrócić, a jak nie działa to mam gwarancję i mogę wysłać do naprawy. Czy faktycznie nie mogę go zwrócić sprzedawcy?
Zakład ubezpieczeń naruszył twoje prawa? Zgłoś skargę do Rzecznika Ubezpieczonych
Prawa konsumenta
28.01.2015 - Natalia Szok
Prawie każdy z nas posiada tak zwane ubezpieczenie. Nie chodzi tylko o obowiązkowe ubezpieczenie OC kierowców, ale także inne, takie jak ubezpieczenie domu, mieszkania, turystyczne czy od następstw nieszczęśliwych wypadków. Na ogół problemy z zakładem ubezpieczeń pojawiają się wtedy, gdy zaistnieje zdarzenie uzasadniające wypłatę należnego nam odszkodowania. Jeżeli według nas, zakład ubezpieczeń naruszył nasze prawa, możemy wnieść skargę do Rzecznika Ubezpieczonych.
Czy mogę zwrócić przeceniony towar?
Prawa konsumenta
05.01.2015 - Edyta Zielińska
W galeriach pojawiły się tłumy ludzi, którzy polują na zakup towarów w okazyjnych cenach. Ma to związek z noworocznymi wyprzedażami. W związku z tym pojawiają się pytania: czy przeceniony towar można zwrócić? Czy przecenioną bluzkę mogę reklamować?
Sprzedaż na aukcjach internetowych w świetle 'nowych' praw konsumenta
Prawa konsumenta
05.01.2015 - Natalia Szok
Sklepy internetowe cieszą się ogromną popularnością wśród tak zwanych użytkowników sieci. Pozwalają na wygodne dokonywanie zakupów, bez konieczności wychodzenia z domu i stania w długich kolejkach. Dodatkowo regulacje prawne zapewniają konsumentom bezpieczeństwo dokonywanych transakcji umożliwiając tak zwane odstąpienie od umowy. Dla przedsiębiorców taka forma prowadzenia działalności także wydaje się atrakcyjna, bowiem pozwala zmniejszyć jej koszty.
Serwis odmawia naprawy z uwagi na uszkodzenie mechaniczne - co można zrobić?
Prawa konsumenta
05.01.2015 - Edyta Zielińska
Pół roku temu kupiłem tablet. Niestety jakiś czas temu na wyświetlaczu zaczęły się pojawiać kolorowe paski – mniej więcej na 1/3 wysokości. Prawdopodobnie siadła matryca lcd, chociaż panel dotykowy działa bez zarzutu. Podkreślenia wymaga, że tablet nigdy wcześniej mi nie upadł, na tablecie można zauważyć jedynie drobne zarysowania, które świadczą o normalnym jego użytkowaniu. Tablet został oddany do serwisu na gwarancje. Informacja zwrotna: uszkodzenie mechaniczne nie podlegające gwarancji wraz z propozycją odpłatnej naprawy wyświetlacza za jedyne 1000 zł… Nie zgadzam się z opinią serwisu i chcę, aby tablet został bezpłatnie naprawiony. Co mogę zrobić?
  6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 z 19  
Zapisz się na bezpłatny biuletyn!
Opinie ekspertów
Zespół portalu sPrawnik.pl -
W życie weszły nowe przepisy o komornikach sądowych
Wraz z nadejściem nowego roku, obowiązywać zaczęły dwie ustawy składające się na reformę zawodu komornika sądowego... 
Autor zewnętrzny -
Na czym polegają i dlaczego warto korzystać z darmowych porad prawnych?
Darmowe porady prawne dają szansę uzyskania profesjonalnego wsparcia adwokata lub radcy prawnego bez konieczności... 
Zespół portalu SerwisPrawa.pl -
Bezpłatna pomoc prawna po 1 stycznia 2019 roku
Wraz z nadejściem nowego roku zwiększy się m.in. zakres podmiotowy ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji... 
Nasi partnerzy
  • InTENSO - outsourcing IT, leasing pracowniczy
  • Jakość obsługi
  • Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
  • Competitive Skills - Szkolenia biznesowe, rekrutacja i headhunting, doradztwo
  • Kaspersky
  • elsa
  • CBIT.pl
  • Enterprise-Gamification
  • Lazarski
  • Secret Client - tajemniczy klient, tajny klient, mystery shopping
  • Atlassian
Zobacz także
  • Kanały RSS
  • Facebook
  • Google+
® 2008 - 2019 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptacją regulaminu.