Jesteś tutaj:

Prawa konsumenta

Zmiany w kontroli polskiej żywności
09.10.2019 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Nadzór nad jakością handlową artykułów rolno-spożywczych to istotny aspekt działalności państwa. Odpowiednia i skutecznie prowadzona kontrola uchroni nas – konsumentów nie tylko przed procederem fałszowania żywności, ale także zabezpieczy nas przed produktami szkodliwymi czy niebezpiecznymi dla...
05.10.2019 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Już niebawem doręczenia elektroniczne staną się podstawowym kanałem wymianem korespondencji...
21.09.2019 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Szacuje się, że ponad 2 mln Polaków nie może uporać się z przeterminowanymi długami, których wartość...
19.09.2019 - Zespół portalu SerwisPrawa.pl
Podstawowym celem uchwalonej i podpisane przez Prezydenta ustawy nowelizującej Prawo upadłościowe...
Środki wypłacone z powodu nieuzasadnionej zwłoki w postępowaniu sądowym bez podatku
Prawa konsumenta
25.08.2015 - Marek Siudaj
Kwoty wypłacone ze względu na nieuzasadnioną zwłokę w postępowaniu sądowym nie podlega opodatkowaniu – wynika z interpretacji podatkowej wydanej przez łódzką izbę skarbową. Wprawdzie do uzyskania takiej wykładni konieczna była wygrana przez sądem administracyjnym, jednak fiskus wreszcie przyznał rację podatniczce, która nie chciała płacić podatku od środków przyznanych przez sąd.
Ostrzeżenie Ministerstwa Spraw Zagranicznych a rezygnacja z wakacji
Prawa konsumenta
05.08.2015 - Daniel Reck
Dokładnie 27 lipca 2015 roku Ministerstwo Spraw Zagranicznych zaktualizowało status ostrzeżenia dla podróżujących. Ministerstwo, w związku z działaniami zbrojnymi na pograniczu turecko-syryjskim oraz turecko-irańskim, a ponadto niestabilną sytuacją w innych regionach południowo-wschodniej Turcji, stanowczo zaleca powstrzymywanie się od podróży w te rejony kraju.
Czy umowę z konsumentem można zawrzeć przez SMS-a?
Prawa konsumenta
04.08.2015 - Andrzej Lazarowicz
Ustawa o prawach konsumenta, obowiązująca od 25 grudnia 2014 r., znacznie zmieniła dotychczasowe zasady zawierania umów przez telefon. Po jej wejściu w życie zawarcie kontraktu w trakcie rozmowy telefonicznej jest już niemożliwe - może być ona jedynie wstępem do podpisania umowy. Mimo tego, że strony uzgodniły przez telefon główne założenia kontraktu, przedsiębiorca musi przedstawić je na piśmie, a konsument potwierdzić podpisem w takiej samej formie. Te wymogi wynikają z przeświadczenia ustawodawcy, że zawieranie umowy przez telefon jest dla konsumenta niekorzystne ze względu na element zaskoczenia i niemożność przemyślenia decyzji. Takie ujęcie tej kwestii w ustawie wzbudziło wśród przedsiębiorców spore kontrowersje.
Pozew indywidualny czy zbiorowy - w jaki sposób dochodzić w sądzie zwrotu opłaty likwidacyjnej?
Prawa konsumenta
23.07.2015 - Szymon Guniewicz
Wiele osób zainteresowanych odzyskaniem na drodze sądowej tzw. opłaty likwidacyjnej, bezprawnie pobranej przez towarzystwo ubezpieczeniowe w związku z przedterminową wypłatą środków z polisolokaty, z pewnością zastanawia się, czy w takiej sytuacji dochodzić swoich praw samodzielnie, czy też za pomocą tzw. pozwu zbiorowego. Przekonanie, że tylko ta druga opcja jest skuteczna w sporach z dużymi podmiotami na rynku finansowym, sprawia, że wielu z nas rezygnuje w ogóle z dochodzenia swych praw przed sądem.
Reklamacja przecenionego produktu
Prawa konsumenta
14.07.2015 - Rafał Rodzeń
Towar przeceniony z reguły nosi ślady użytkowania lub posiada niewielkie wady – stąd też jego niższa cena. W związku z tym wydawać by się mogło, że takie produkty nigdy nie podlegają reklamacjom. Jest jednak zupełnie inaczej – przecenione rzeczy również można skutecznie reklamować, nawet wbrew temu co twierdzi właściciel sklepu.
Porada prawna: Zawarłeś umowę na odległość - możesz od niej odstąpić
Prawa konsumenta
24.06.2015 - Jarosław Olejarz
Moja mama została wprowadzona w błąd przez pracownika firmy telekomunikacyjnej. Rzekomo w celu poprawy warunków na jakich dotychczas świadczone były usługi telekomunikacyjne, przedstawiciel tej firmy stworzył wrażenie jakoby chodziło o obecnego dostawcę. Mama zainteresowała się ofertą i zgodziła się telefonicznie na podpisanie dokumentów, które później zostały przesłane kurierem i podpisane przez moją mamę (niestety nie przeczytała ich – ma 81 lat). Dotychczasowy dostawca skontaktował się z mamą pytając o przyczyny rozwiązania umowy i dopiero wówczas mama uświadomiła sobie, że została wprowadzona w błąd. Od razu napisała pismo do tej firmy, w którym wyjaśniła pomyłkę, ale nastąpiło to po 14 dniach (niestety w wyniku błędnych danych adresowych - kod pocztowy, pismo trzeba było wysłać ponownie. Kilka dni temu przedstawiciel tej firmy skontaktował się z mamą telefonicznie i zagroził, że jeśli podtrzyma swą decyzję o rozwiązaniu umowy zostanie obciążona karami umownymi. Czy można jakoś rozwiązać tą umowę?
Wyjeżdżasz na wakacje? Sprawdź, o czym powinno poinformować Cię biuro podróży
Prawa konsumenta
18.06.2015 - Creandi Sp. z o.o.
Zbliża się sezon wakacyjnych wyjazdów. Warto wiedzieć, jakie obowiązki spoczywają na biurach podróży i jakie zapisy powinny znaleźć się w umowach. Czy organizator imprez turystycznych zobowiązany jest do powiadomienia klientów o prawdopodobieństwie wystąpienia, np. ataków terrorystycznych w kraju do którego chcą oni wyjechać?
Klienci firm ubezpieczeniowych będą lepiej chronieni - czyli nowe, prokonsumenckie zmiany w prawie
Prawa konsumenta
18.06.2015 - Natalia Szok
Wydaje się, że konsumenci stanowią jedną z najlepiej chronionych grup na rynku. Jako że są grupą relatywnie słabszą w porównaniu z przedsiębiorcami, szczególna ochrona nie stanowi przejawu nierówności. Kolejnym, prokonsumenckim krokiem wydaje się proponowana przez rząd ustawa, której celem jest poprawa i wzmocnienie sytuacji osób ubezpieczonych.
Reklamacja wycieczki last minute
Prawa konsumenta
16.06.2015 - Rafał Rodzeń
Wakacje zbliżają się wielkimi krokami, a wraz z nimi sezon na wszelkiego rodzaju wyjazdy – zarówno te krajowe, jak i zagraniczne. Wiele osób korzysta z ofert last minute, głównie po to aby zaoszczędzić i nie przepłacać za wycieczkę. Co jednak, jeśli podróż nie okaże się udana – czy oferty last minute mogą być reklamowane?
Kupiłeś towar niezgodny z opisem? Sprawdź, co możesz z nim zrobić
Prawa konsumenta
20.05.2015 - Creandi Sp. z o.o.
Zakupy towaru niezgodnego z opisem zdarzają się nie tylko kupującym przez Internet. W sklepach także często decydujemy się na kupno pod wpływem opisu interesującego nas przedmiotu. Kubeł zimnej wody wylewa się na nas w domu, gdy odpakowujemy zakupy. Jakie mamy prawa, gdy kupimy towar niezgodny z opisem?
  6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 z 20  
Zapisz się na bezpłatny biuletyn!
Opinie ekspertów
Autor zewnętrzny -
Czy szybkie pożyczki są różne?
W życiu każdej osoby mogą zdarzyć się sytuacje, w których potrzebujemy dodatkowej gotówki... 
Zespół portalu SerwisPrawa.pl -
Rewolucja w kredytach chwilówkach i zakupach na raty
Nieuczciwe firmy pożyczkowe to problem, z którym borykamy się od dawna. Ich ofiarami padają ludzie znajdujący się w... 
Nasi partnerzy
  • InTENSO - outsourcing IT, leasing pracowniczy
  • Jakość obsługi
  • Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
  • Competitive Skills - Szkolenia biznesowe, rekrutacja i headhunting, doradztwo
  • Kaspersky
  • elsa
  • CBIT.pl
  • Enterprise-Gamification
  • Lazarski
  • Secret Client - tajemniczy klient, tajny klient, mystery shopping
  • Atlassian
Zobacz także
  • Kanały RSS
  • Facebook
  • Google+
® 2008 - 2019 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptacją regulaminu.