- Reklama -
środa, 17 kwietnia 2024
- Reklama -
Więcej
    Strona głównaBiznesBiznes w sieci

    Biznes w sieci

    Dlaczego wirtualnie?
    W przeciwieństwie do tradycyjnej formy handlu, klient w sieci nie ma żadnych ograniczeń. Sklep internetowy może obsługiwać dowolną ilość klientów w tym samym czasie, a wszystko dzieje się bez konieczności angażowania dodatkowych pracowników do obsługi klienta. Twój sklep przewyższać będzie tradycyjne sklepy dostępnością 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Przejrzystość sklepu internetowego powoduje, że łatwiej zaprezentować znacznie szerszą ofertę niż w tradycyjnym sklepie z półkami. Dodatkowymi zaletami, dzięki którym sklepy internetowe górują nad tradycyjnymi, jest estetyczna i przyjazna forma prezentacji towarów, możliwość wyboru sposobu płatności i opcji przesyłki.
    Od czego zacząć?
    Wsłuchanie się w potrzeby kupujących jest podstawowym warunkiem odniesienia sukcesu w tej wymagającej branży. Dlatego już na samym początku niezbędne jest przeprowadzenie badań rynkowych. Warto zastanowić się, jakie produkty będą interesujące dla kupujących i jakie będą mieli z nich korzyści. Pamiętaj, mimo że jest to sklep wirtualny, należy nastawić się na realne koszty. Warto już na początku określić ilość czasu oraz środki finansowe, które jesteś w stanie poświęcić. Gdy już wiesz, że istnieje nisza rynkowa lub zapotrzebowanie na daną usługę oraz wyliczyłeś wszystkie koszty, nadszedł czas na założenie sklepu.
    Aby móc sprzedawać produkty zgodnie z prawem potrzebna jest firma. Biznes w Internecie należy traktować jak każde inne przedsięwzięcie, dlatego musisz zarejestrować działalność gospodarczą, czyli posiadać NIP, REGON, firmowe konto bankowe oraz siedzibę. Następnym krokiem jest zakup domeny oraz serwera, na którym można składować pliki składające się na sklep. Domena – czyli przyszły adres Twojego sklepu – powinna być łatwa do zapamiętania i niezbyt długa. Warto, aby kojarzyła się z Twoją branżą. Niezbędnym elementem posiadania sklepu internetowego jest odpowiednia grafika oraz oprogramowanie sklepowe, dzięki któremu będziesz mógł umożliwić dokonanie i opłacenie zamówienia. Przy wybieraniu grafiki pamiętaj, że ma ona bardzo duży wpływ na odbiór sklepu. Pierwsze wrażenie w tym wypadku może zachęcić klienta do zakupu w Twoim sklepie, ale równie dobrze może go zniechęcić. Staraj się budować „lekkie” sklepy pod względem grafiki tak, aby skupiać klientów na produktach, a nie na nadmiarze elementów ozdobnych. Niewątpliwie, aby móc sprzedawać cokolwiek, musisz wiedzieć najpierw, gdzie to kupić. W tym celu musisz nawiązać kontakt z dostawcami, u których nabędziesz produkty.
    Jakie korzyści?
    • Oszczędność kosztów funkcjonowania i wyposażenia biur i sklepu
    • Oszczędność czasu obsługi sprzedaży – klient dokonuje zakupu bez Twojego udziału
    • Brak potrzeby bezpośredniej i ciągłej obsługi klienta. Jeśli ktoś zdecyduje się na dokonanie zakupu, otrzymujesz maila
    • Poszerzenie zasięgu do całej Polski, a nawet zagranicy
    • Niski koszt obsługi klienta – w większości sklepów internetowych wystarczy do tego jedna osoba
    • Poszerzenie kanału zbytu o kolejnych klientów, i to znacznie taniej niż na tradycyjnym rynku
    • Możliwość prezentacji aktualnej oferty, przyjmowania zamówień i ich dalszej obsługi przez oprogramowanie sklepu internetowego
    Zabezpieczenia
    Musisz również pamiętać, że w przypadku każdej działalności w sieci kluczową kwestią jest bezpieczeństwo. Jeśli w grę wchodzą dane osobowe i finansowe, a także pieniądze, należy zastosować szczególne zabezpieczenia.
    Przede wszystkim zadbaj o bezpieczny serwer. Bezpieczeństwo oznacza w tym przypadku, że oprogramowanie serwera wykorzystuje protokoły szyfrujące, dzięki którym przekazywane dane nie mogą zostać przechwycone i użyte przez niepowołane osoby. Obecnie główną rolę w dostarczaniu zabezpieczeń dla transakcji handlowych odgrywa protokół SSL (Secure Socket Layer). Każda osoba dokonująca płatności kartami kredytowymi, zarówno w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym, oczekuje od firmy, której powierza swoje dane, zachowania szczególnych warunków bezpieczeństwa. Klient musi mieć pewność, że numer karty, data jej ważności i inne dane identyfikacyjne nie zostaną one wykorzystane przez osoby trzecie.
    Wybierając system obsługujący płatności w Twoim sklepie, warto więc skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań, takich jak Platnosci.pl. Jeśli taki system jest zaimplementowany w e-sklepie, procedura dokonywania płatności staje się prostsza i przede wszystkim krótsza. Po zalogowaniu klient otrzymuje do akceptacji wygenerowany automatycznie formularz przelewowy, dzięki czemu temu nie musi sam wpisywać żadnych danych. To oznacza, że nie ma możliwości popełnienia jakiegokolwiek błędu w e-przelewie. Dodatkowo Ty otrzymujesz zapłatę za towar szybciej niż za pośrednictwem tradycyjnego przelewu, więc wcześniej możesz wysłać przesyłkę do klienta. To znacznie upraszcza dokonanie transakcji, podnosi poziom bezpieczeństwa i satysfakcji klienta.
    Osoby kupujące w sieci są zazwyczaj bardzo ostrożne w korzystaniu z karty kredytowej, szczególnie w przypadku stron internetowych, z którymi wcześniej nie miały styczności. Warto więc zadbać o rzetelną informację na temat zabezpieczeń, które zastosowałeś w Twoim sklepie. Jeśli klient będzie wiedział, w jaki sposób chronisz jego dane i pieniądze, na pewno wróci, aby zrobić zakupy kolejny raz.
     
    Maciej Szmigiel,
    Manager Platnosci.pl
     
    Wchodząca w skład Grupy Allegro PayU S.A. to firma powstała w listopadzie 2006 r. celem przejęcia obsługi systemów płatności internetowych wydzielonych z PAYBACK Sp. z o.o. Spółka zajmuje się integracją istniejących i tworzeniem nowych usług w zakresie płatności online oraz dostarczaniem narzędzi ułatwiających działalność handlową w Internecie. Łączy innowacyjne rozwiązania, bezpieczeństwo i niezawodność technologiczną oferując skuteczne wsparcie dla eBiznesu. Od 15. czerwca 2007 roku PayU S.A. działa w oparciu o status Agenta Rozliczeniowego uzyskany za zgodą Prezesa Narodowego Banku Polskiego. Umożliwia to spółce prowadzenie systemu autoryzacji i rozliczeń w rozumieniu Ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych (Dz. U. z dnia 11 października 2002 r., Nr 169, poz. 1385 z późn. zm.). Działalność Spółki nadzorowana jest przez Prezesa NBP. PayU S.A. jest operatorem serwisu Platnosci.pl – lidera na rynku dostawców płatności elektronicznych. Jego usługi kierowane są do wszystkich podmiotów e-commerce działających w Polsce. Dzięki unikalnym rozwiązaniom technologicznym pozwalają na bezpieczną, szybką i wygodną płatność online za towary i usługi dostępne w Internecie, a co za tym idzie przekładają się na postrzeganie wizerunku miejsca w którym dokonuje się zapłaty, jako przyjaznego i dającego komfort zakupów. PayU S.A. jest operatorem finansowym usługi Płacę z Allegro, dzięki której możliwe jest dopisywanie opłat za niektóre usługi internetowe do rachunku Użytkownika Allegro, oraz szybkie, bezpieczne i bezpłatne dokonywanie i odbieranie płatności za zakupy w tym serwisie.
    POWIĄZANE ARTYKUŁY
    - Reklama -

    NAJPOPULARNIEJSZE