- Reklama -
środa, 27 marca 2024
- Reklama -
Więcej
    Strona głównaBiznesJak złożyć wniosek do CEIDG?

    Jak złożyć wniosek do CEIDG?

    • Po pierwsze, wniosek do CEIDG można złożyć w trybie elektronicznym poprzez zalogowanie się do systemu CEIDG na jego oficjalnej stronie internetowej (należy pamiętać o złożeniu na nim certyfikowanego podpisu elektronicznego). Pierwsze logowanie obejmuje założenie indywidualnego konta oraz jego mailową aktywację. Warto podkreślić, że koszt certyfikatu podpisu elektronicznego wynosi od 250 – 300 zł brutto na rok.
    • Drugą możliwością jest przygotowanie wniosku on-line bez potrzeby logowania się na stronie CEIDG. Wniosek taki możemy podpisać w tradycyjny sposób i zostawić go w urzędzie dowolnej gminy.
    • Kolejną możliwością jest pobranie papierowego wniosku, podpisanie i złożenie go w gminie, która następnie wprowadzi go do systemu elektronicznego.
    • Ostania opcja złożenia wniosku to wysłanie go listem poleconym na adres wybranej przez nas gminy. Nie wolno jednak zapomnieć, że korzystając z takiego rozwiązania podpis na naszym wniosku musi być potwierdzony notarialnie – jest to koszt ok. 20 zł.

    Z powyższego widać zatem, że rejestracja działalności gospodarczej nie powinna sprawić większego problemu zarówno dla osób, które na co dzień posługują się nowymi technologiami informatycznymi, jak i dla osób, które z komputerami nie mają codziennej styczności. Przy dokonywaniu wyboru sposobu złożenia wniosku warto zastanowić się nad kosztami każdej z metod – biorąc zwłaszcza pod uwagę ewentualne koszty sporządzenia notarialnego poświadczenia podpisu czy stworzenia podpisu elektronicznego.

    Szczegółowe instrukcje dotyczące prawidłowego wypełniania wniosku oraz opis poszczególnych sposobów składania wniosków znaleźć można na głównej stronie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: http://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/
     

    POWIĄZANE ARTYKUŁY
    - Reklama -

    NAJPOPULARNIEJSZE