- Reklama -
czwartek, 18 kwietnia 2024
- Reklama -
Więcej
    Strona głównaPrawoTelepraca - obowiązki pracodawcy

    Telepraca – obowiązki pracodawcy

    Uzgodnienie między stronami umowy o pracę, że praca będzie wykonywana w warunkach telepracy może nastąpić przy zawieraniu umowy o pracę albo w trakcie zatrudnienia. Pracodawca i telepracownik mogą, w odrębnej umowie, określić w szczególności:
    • zakres ubezpieczenia i zasady wykorzystywania przez telepracownika sprzętu niezbędnego do wykonywania pracy w formie telepracy, stanowiącego własność telepracownika, spełniającego wymagania określone w rozdziale IV działu dziesiątego,
    zasady porozumiewania się pracodawcy z telepracownikiem, w tym sposób potwierdzania obecności telepracownika na stanowisku pracy,
    • sposób i formę kontroli wykonywania pracy przez telepracownika.
    Obowiązki pracodawcy

    W porozumieniu zawieranym między pracodawcą i zakładową organizacją związkową określa się warunki stosowania telepracy przez pracodawcę. Z kolei w przypadku gdy u pracodawcy działa więcej niż jedna zakładowa organizacja związkowa warunki te określa się w porozumieniu między pracodawcą a tymi organizacjami. Jeśli nie jest możliwe uzgodnienie treści porozumienia ze wszystkimi zakładowymi organizacjami związkowymi, pracodawca uzgadnia treść porozumienia z organizacjami związkowymi reprezentatywnymi. Jednakże, jeśli w terminie 30 dni od dnia przedstawienia przez pracodawcę projektu porozumienia nie dojdzie do zawarcia porozumienia, to pracodawca powinien określić warunki stosowania telepracy w regulaminie, uwzględniając ustalenia podjęte z zakładowymi organizacjami związkowymi w toku uzgadniania porozumienia.

    Pracodawca jest obowiązany:
    • dostarczyć telepracownikowi sprzęt niezbędny do wykonywania pracy w formie telepracy, spełniający wymagania określone w rozdziale IV działu dziesiątego,
    • ubezpieczyć sprzęt,
    • pokryć koszty związane z instalacją, serwisem, eksploatacją i konserwacją sprzętu,
    • zapewnić telepracownikowi pomoc techniczną i niezbędne szkolenia w zakresie obsługi sprzętu
    – chyba że pracodawca i telepracownik postanowią inaczej w odrębnej umowie.
     

    POWIĄZANE ARTYKUŁY
    - Reklama -

    NAJPOPULARNIEJSZE