- Reklama -
środa, 27 marca 2024
- Reklama -
Więcej

    Koszt sms-a

    Koniec z malutką czcionką
    Zgodnie z nowymi przepisami w telewizyjnej reklamie np. konkursu audiotele napis informujący o cenie jednego sms-a, czy też minuty połączenia musi być wyświetlany przez cały czas trwania takiego spotu reklamowego. Ponadto wskazana musi być cena brutto takiej usługi oraz nazwa podmiotu realizującego tę usługę. Rozmiar czcionki opisującej cenę sms-a lub cenę za minutę połączenia nie może być mniejszy, niż 60% rozmiaru czcionki numeru, pod który należy dzwonić. Dodatkowo napis dotyczący ceny i operatora ma być emitowany w sposób czytelny a jego forma graficzna powinna być zgodna z formą graficzną informacji zawierającej numer usługi, w szczególności w zakresie kroju i koloru czcionki, rodzaju i koloru tła, rodzaju i koloru wypełnienia liter. Nie może być więc ani zamazany ani niewyraźny, czy wprowadzający w błąd. W przypadku audycji radiowych komunikat informujący o cenie jednego sms-a, czy minuty połączenia musi być odczytany przez lektora bezpośrednio przed lub po komunikacie zawierającym numer telefonu, pod który należy dzwonić, aby wziąć udział w konkursie.Skarga na nadawcę
    W przypadku zauważonych nieprawidłowości każdy może złożyć skargę na konkretnego nadawcę. Można to zrobić listownie na na adres: Biuro Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Departament Prezydialny KRRiT, Wydział Skarg i Wniosków, Skwer Ks. Kard. S. Wyszyńskiego 9, 01-015 WARSZAWA. Można również wysłać maila na adres: [email protected] lub wypełnić gotowy formularz: https://www.krrit.gov.pl/dla-abonentow-i-konsumentow/kontakt-i-formularze/skargi-i-wnioski/ . Skarżący może również zadzwonić pod numer: 22 597 3037 (Departament Prezydialny KRRiT). Oczywiście należy podać stację, nazwę audycji, datę i porę jej nadawania.


    Kary dla nadawców

    Jeżeli dojdzie do naruszenia prawa przez nadawcę Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wydaje uchwałę, w której wzywa go do zaniechania takich praktyk. Opornym nadawcom grozi kara grzywny  lub nawet postępowanie o odebranie koncesji. Kara pieniężna może wynieść do 50% rocznej opłaty za używanie częstotliwości przeznaczonej do nadawania programu a w przypadku, gdy nadawca nie uiszcza opłaty za częstotliwość, grzywna może być nałożona w wysokości do 10% przychodu nadawcy, osiągniętego w poprzednim roku podatkowym.

     

    POWIĄZANE ARTYKUŁY
    - Reklama -

    NAJPOPULARNIEJSZE