- Reklama -
środa, 24 kwietnia 2024
- Reklama -
Więcej
    Strona głównaPrawoPrzechowywanie sprzętu w serwisie za dodatkowym wynagrodzeniem

    Przechowywanie sprzętu w serwisie za dodatkowym wynagrodzeniem

    Czym zajmuje się BMM INVEST? Jest to autoryzowany punkt serwisowy Nokii, który zajmuje się między innymi konserwacją i naprawą sprzętu telekomunikacyjnego. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w toku postępowania ustalił, że w karcie zgłoszenia do naprawy znajdowały się niedozwolone klauzule, które naruszały zbiorowe interesy konsumentów.

     

     

    Prezes Urzędu  Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionowała postanowienie, zgodnie z którym serwis w żadnych okolicznościach nie ponosił odpowiedzialności za utratę danych z pamięci telefonu. Tymczasem, zgodnie z aktualnie obowiązującym prawem przedsiębiorca odpowiada za informacje, które zaginęły z jego winy np. podczas naprawy na skutek niedochowania należytej staranności.

     

     

    Ponadto, wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wzbudziła także klauzula uwalniająca przedsiębiorcę od obowiązku zwrotu klientowi telefonu po naprawie. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w przypadku gdy konsument nie odbiera naprawionego sprzętu, usługodawca musi go przechowywać i może co najwyżej naliczyć z tego tytułu dodatkowe wynagrodzenie. W opinii Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przedsiębiorca nie ma prawnej możliwości stwierdzenia po 3 miesiącach od przyjęcia do naprawy, że nieodebranie w terminie telefonu jest porzuceniem.

     

     

    BMM INVEST zobligował się do zmiany kwestionowanych praktyk. Prezes Urzędu odstąpiła od nałożenia kary finansowej, ale na przedsiębiorcę został nałożony obowiązek złożenia w terminie dwóch miesięcy od uprawomocnienia się decyzji sprawozdania z realizacji zobowiązania. Decyzja jest ostateczna, przedsiębiorca nie skorzystał z możliwości odwołania się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

     

     

    Przypominamy, iż bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich praw usługobiorcy uzyskają u powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów w urzędach miejskich lub starostwach powiatowych albo pod numerem telefonu 800 007 707 czynnym od pn. do pt. od 9.00 do 17.00. Ponadto, konsumenci mogą skorzystać z bezpłatnej porady w oddziałach terenowych Federacji Konsumentów.

     

     

    www.SerwisPrawa.pl

    POWIĄZANE ARTYKUŁY
    - Reklama -

    NAJPOPULARNIEJSZE