Jesteś tutaj:
Prawo cywilne
31.01.2011 - Zespół Internetowej Kancelarii Prawnej
Kliknij, aby ocenić:
 
5/3
Uwaga! Publikacja archiwalna
Oznacza to, że od czasu jej opublikowania pojawiły się zmiany aktów prawnych, mogące wpływać na aktualność poniższej treści. SerwisPrawa.pl nie aktualizuje automatycznie wszystkich publikowanych tekstów zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi.
Jeżeli interesuje Cię uaktualnienie poniższego tekstu pod kątem obowiązującego stanu prawnego - kliknij w link (funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych Użytkowników).

Bezpieczniejsze zakupy w Internecie

Przedsiębiorcy, którzy świadczą usługi w Internecie będą zobowiązani do podawania oprócz adresu poczty elektronicznej, inne dane umożliwiające nawiązanie szybkiego kontaktu np. numer telefonu firmy. Mogą one mieć także postać formularza on-line, za pośrednictwem którego można przesyłać pytania i otrzymywać odpowiedź zwrotną na pocztę e-mail. Dzięki zmianom klienci otrzymają pełną informację m.in. o etapach składania zamówienia oraz będą mogli zweryfikować i poprawić dane jeszcze przed ich ostateczną wysyłką. Projekt ustawy o zmianie ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną został skierowany 21 stycznia br. do rozpatrzenia przez Komitet ds. Europejskich. Projekt będzie rozpatrywany przez komitet 1 lutego 2011 r.

Usługodawca świadczący usługi przez Internet będzie musiał udostępnić swoim klientom takie możliwości, które będą pozwalały im na sprawdzenie, czy dane podawane podczas składania zamówienia są poprawne, a także na ich korektę przed ich ostatecznym wysłaniem. Wówczas klient będzie mógł zweryfikować swoje zamówienie składane przez Internet przed ich ostateczną wysyłką. Będzie to wyglądało w ten sposób, że na stronie internetowej po wybraniu interesującego produktu oraz podaniu danych niezbędnych do zawarcia umowy np. ilości zamawianego towaru, klient będzie miał możliwość ostatecznego zweryfikowania poprawności złożonego zamówienia jak i podanych danych, przed ostateczną wysyłką zamówienia. Większość usługodawców oferujących swoje produkty w Internecie już teraz stosuje takie narzędzia składania zamówienia oraz informuje o tym swoich klientów, choć nie ma takiego obowiązku. Po zmianach sprzedający będzie miał obowiązek informowania swoich klientów m.in. o etapach składania zamówienia oraz o możliwości zweryfikowania i poprawienia danych przed ich ostateczną wysyłką.


Ustawodawca zwraca uwagę w projekcie na powszechne niedostosowanie stron internetowych do potrzeb osób niepełnosprawnych, w szczególności osób niewidomych i słabowidzących. Osoby te nie mogą w pełni korzystać ze świadczonych tą drogą usług z powodu nieprawidłowo skonstruowanych stron internetowych. W celu zapobiegania zjawisku wykluczenia cyfrowego tych osób, w projektowanej nowelizacji ustawy powinno znaleźć się zalecenie dla usługodawcy aby przystosował strony internetowe pod kątem osób niepełnosprawnych.

Autor/Źródło: Zespół Internetowej Kancelarii Prawnej



1 2 DALEJ
Szukasz porady prawnej?
Prześlij swoje pytanie do doświadczonych prawników:
Wasze komentarze
Nasi partnerzy
  • InTENSO - outsourcing IT, leasing pracowniczy
  • Jakość obsługi
  • Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
  • Competitive Skills - Szkolenia biznesowe, rekrutacja i headhunting, doradztwo
  • Kaspersky
  • elsa
  • CBIT.pl
  • Enterprise-Gamification
  • Lazarski
  • Secret Client - tajemniczy klient, tajny klient, mystery shopping
  • Atlassian
Zobacz także
  • Kanały RSS
  • Facebook
  • Google+
® 2008 - 2020 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptacją regulaminu.