W ocenie Urzędu takie działanie, podobnie jak stosowanie mylących elementów graficznych - cena 1 zł umieszczona została na ekranie komputera, a nie na modemie - mogło wprowadzać zainteresowanych ofertą w błąd co do rzeczywistego przedmiotu reklamy. Wówczas Urząd nałożył na spółkę karę w wysokości ponad 840 tys. zł. W trakcie postępowania zakończonego przez UOKiK w 2008 roku Urząd zakwestionował akcję promocyjną spółki Polkomtel, operatora sieci telefonii komórkowej Plus. W ocenie Urzędu takie działanie, podobnie jak stosowanie mylących elementów graficznych – cena 1 zł umieszczona na ekranie komputera, a nie na modemie – mogło wprowadzać zainteresowanych ofertą w błąd co do rzeczywistego przedmiotu reklamy.
Urząd nałożył na spółkę karę w wysokości ponad 840 tys. zł, obowiązek publikacji decyzji na stronie internetowej przedsiębiorcy przez sześć miesięcy, a także jej sentencji na jednej z pięciu pierwszych stron dziennika o zasięgu ogólnopolskim. Następnie Spółka odwołała się najpierw do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który potwierdził decyzję Prezesa Urzędu, a następnie złożyła apelację do Sądu Apelacyjnego, który ją oddalił. W wyroku z dnia 25 marca 2010 roku Sąd Apelacyjny w ustnym uzasadnieniu uznał, że treść reklamy wywołuje u konsumentów złudne wrażenie co do możliwości nabycia laptopa i modemu w cenie 1 zł oraz rozczarowanie po uzyskaniu informacji co do rzeczywistego zakresu promocji. Sąd uznał, że nałożona przez Prezesa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kara jest adekwatna.
Ponadto, warto przypomnieć, iż Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomniał, że na pod koniec 2009 roku stwierdził, że reklama spółki Vobis Notebook z modemem iPlus za 1 zł również wprowadziła konsumentów w błąd. Urząd ustalił, że na podstawie powtarzanego w mediach przekazu konsumenci mogli odnieść wrażenie, że kupią komputer wraz z modemem w bardzo atrakcyjnej cenie. Natomiast w rzeczywistości to modem kosztował 1 zł, wtedy gdy konsument zakupił komputer w sklepie Vobis po cenie rynkowej. Za wprowadzanie w błąd spółka została ukarana karą w wysokości 177 034 zł. Spółka odwołała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ale jedynie od wymiaru kary.
Zgodnie z aktualnie obowiązującym prawem przedsiębiorca, wobec którego została wydana decyzja przez Prezesa UOKiK, może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Od wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przysługuje możliwość złożenia apelacji w Sądzie Apelacyjnym.