- Reklama -
środa, 24 kwietnia 2024
- Reklama -
Więcej
    Strona głównaFinanseZmiana oferty? Konsument musi być o tym powiadomiony na piśmie!

    Zmiana oferty? Konsument musi być o tym powiadomiony na piśmie!

    Postępowania wobec UPC Polska i Multimedia Polska zostały wszczęte w grudniu 2010 roku. Postępowanie wobec UPC POLSKA zostało wszczęte po skardze konsumenta, natomiast drugie – po zawiadomieniu od przedsiębiorcy. W ich trakcie Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ustaliła, że spółki nie poinformowały w odpowiednim czasie o wycofaniu kilku programów ze swojej oferty.

     

    Zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, przedsiębiorca telekomunikacyjny, który zmienia swoją ofertę, musi powiadomić konsumenta na piśmie o nowych warunkach – zarówno o tym, jakich programów konsument nie będzie mógł zobaczyć i na jakie będzie mógł liczyć. Zmiany w ofercie muszą zostać przedstawione abonentowi co najmniej z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego. Prezes Urzędu ustaliła, że UPC Polska oraz Multimedia Polska poinformowały konsumentów o likwidacji programów z naruszeniem tego terminu, a w przypadku UPC konsumenci otrzymali informacje nawet po wprowadzonych zmianach.

     

    W związku z powyższym Prezes Urzędu uznała, że przedsiębiorcy naruszyli zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła na nich kary finansowe. Na UPC Polska – 379 658 zł, natomiast na Multimedia Polska – 208 254 zł. Okolicznością łagodzącą przy ustalaniu wymiaru kary było to, że obie spółki zaprzestały stosowania kwestionowanej praktyki i współdziałały z Urzędem podczas prowadzonych postępowań. Decyzje te nie są ostateczne, bowiem Multimedia Polska odwołała się do sądu, a UPC jeszcze ma taką możliwość.

     

    Niestety nie jest to pierwszy przypadek, gdy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kwestionuje niedopełnienie obowiązku informacyjnego przez operatora telewizji kablowej. Przypominamy, że we wrześniu 2011 roku Prezes UOKiK zakwestionowała praktyki spółki Vectra, która informowała o nowym regulaminie po jego wejściu w życie.

     

    Warto wiedzieć, że w sytuacji sporu z przedsiębiorcą telekomunikacyjnym konsumenci mogą skorzystać z pomocy miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. Porady udzielane są także pod numerem bezpłatnej infolinii 800 007 707 – od poniedziałku do piątku, w godzinach od 09:00 do 17:00. W przypadku usług telekomunikacyjnych abonenci powinni szukać pomocy w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, który zajmuje się rozwiązywaniem sporów konsumentów z przedsiębiorcami poprzez mediacje, jak również przed działającym przy Prezesie UKE sądem polubownym.

     

    www.SerwisPrawa.pl
     

    POWIĄZANE ARTYKUŁY
    - Reklama -

    NAJPOPULARNIEJSZE