Jesteś tutaj:
Prawo obce
30.10.2013 - Kancelaria Ślązak Zapiór & Wspólnicy
Kliknij, aby ocenić:
 
5/3
Uwaga! Publikacja archiwalna
Oznacza to, że od czasu jej opublikowania pojawiły się zmiany aktów prawnych, mogące wpływać na aktualność poniższej treści. SerwisPrawa.pl nie aktualizuje automatycznie wszystkich publikowanych tekstów zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi.
Jeżeli interesuje Cię uaktualnienie poniższego tekstu pod kątem obowiązującego stanu prawnego - kliknij w link (funkcja dostępna tylko dla zarejestrowanych Użytkowników).

GDDKiA- problemów z budową odcinków A i C autostrady A2 ciąg dalszy

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała w komunikacie na swojej stronie internetowej (http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/13276/Komisja-Europejska-zamknela-postepowanie-skargowe), że postępowanie w sprawie domniemanego naruszenia przepisów unijnych w dziedzinie zamówień publicznych zakończyło się dla niej pomyślnie.

W dużym skrócie – spór sprowadzał się do oceny, czy wybór wykonawcy na budowę dwóch odcinków autostrady A2 bez przeprowadzenia postępowania przetargowego nie stanowił naruszenia przepisów unijnych. Przypomnijmy- GDDKiA w 2011 r. odstąpiła od umowy z chińskim konsorcjum Covec na budowę ponad 50-kilometrowego odcinka autostrady Warszawa – Łódź. Ponieważ chiński kontrahent nie wywiązywał się ze swoich zobowiązań względem podwykonawców, podjęto decyzję o zakończeniu „współpracy”. Na tym jednak nie zakończyły się problemy Zamawiającego - z uwagi na zbliżające się mistrzostwa EURO 2012, któremu realizacja zamówienia miała służyć (zresztą jak większość inwestycji w naszym kraju w tym okresie), Zamawiający zdecydował się na wyłonienie kolejnych wykonawców w trybie z wolnej ręki, poprzedzonego negocjacjami z kilkudziesięcioma wykonawcami robót budowlanych. Ostatecznie umowy podpisano z konsorcjum firm DSS i Bogl a Krysl na dokończenie budowy odcinka C, a odcinek A kończyło konsorcjum firm Eurovia i Warbud.

 

 

Sprawie uważnie przyglądała się Komisja Europejska, która w pierwszej kolejności wezwała Polskę do usunięcia uchybienia. W odpowiedzi na ten zarzut Polska złożyła wniosek o zamknięcie postępowania w sprawie domniemanego naruszenia przepisów unijnych w dziedzinie zamówień publicznych, a Urząd Zamówień Publicznych wskazał, że zarówno tryb udzielenia zamówienia, jak i procedura konsultacji technicznych zastosowana do wyboru wykonawcy w żadnej mierze nie naruszyła fundamentalnych zasad w udzielaniu zamówień publicznych tj. zasady równego traktowania i uczciwej konkurencji.

 

Komisja Europejska przychyliła się do tych argumentów. Jak wskazano w komunikacie postępowanie KE (...) zostało zamknięte, co oznacza, że GDDKiA jako zamawiający działała zgodnie z prawem i z należytą starannością.


Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych”

Autor/Źródło: Kancelaria Ślązak Zapiór & Wspólnicy



Szukasz porady prawnej?
Prześlij swoje pytanie do doświadczonych prawników:
Wasze komentarze
Nasi partnerzy
  • InTENSO - outsourcing IT, leasing pracowniczy
  • Jakość obsługi
  • Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
  • Competitive Skills - Szkolenia biznesowe, rekrutacja i headhunting, doradztwo
  • Kaspersky
  • elsa
  • CBIT.pl
  • Enterprise-Gamification
  • Lazarski
  • Secret Client - tajemniczy klient, tajny klient, mystery shopping
  • Atlassian
Zobacz także
  • Kanały RSS
  • Facebook
  • Google+
® 2008 - 2019 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptacją regulaminu.