Jesteś tutaj:
Prawo międzynarodowe prywatne
24.07.2012 - Andżelika Banowicz
Kliknij, aby ocenić:
 
4,1/5

Prawa pasażera linii lotniczych

Z uwagi na rozwój i popularność tanich linii lotniczych w ostatnim czasie znacznie wzrosła ilość osób korzystających z tego środka transportu. Warto więc wiedzieć, jakie prawa przysługują nam w przypadku opóźnienia lub odwołania naszego lotu.

Prawa pasażera linii lotniczych reguluje „Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów”.

Regulacji tej podlegają wszystkie linie lotnicze państw członkowskich UE.

 

Dotyczy to również sytuacji, gdy lot rozpoczyna się na terenie państwa trzeciego ale miejscem docelowym jest państwo członkowskie UE. Przepisy tego rozporządzenia stosuje się do pasażerów, którzy posiadają potwierdzoną (co zazwyczaj oznacza opłaconą) rezerwację na dany lot oraz stawią się w wyznaczonym czasie na odprawę. Jeśli taki czas nie został określony należy przybyć na lotnisko na 45 minut przed ogłoszoną godziną odlotu. Dotyczy to też pasażerów, którzy bez względu na przyczynę zostali przeniesieni na inny lot.

 

 

Pomoc przewoźnika jest oferowana w ramach limitów czasowych określonych w odniesieniu do poszczególnego przedziału odległości.

 

W przypadku gdy połączenie opóźnione jest o ponad 2 godziny przy trasie do 1500 km, 3 godziny w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych, dłuższych niż 1500 km i wszystkich innych lotów do 3500 km oraz 4 godziny w przypadku lotów powyżej 3500 km, przysługuje nam prawo do opieki czyli posiłki oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania Możemy również wykonać dwie bezpłatne rozmowy telefoniczne lub wysłać dwa faksy albo dwa maile.

Gdy oczekiwany czas odlotu nastąpi co najmniej dzień po terminie poprzednio zapowiedzianego odlotu i występuje konieczność pobytu w hotelu, przez jedną lub więcej nocy, przewoźnik zobowiązany jest zapewnić takie zakwaterowanie i transport między miejscem zakwaterowania a lotniskiem.

 

Autor/Źródło: Andżelika Banowicz

1 2 DALEJ
Szukasz porady prawnej?
Prześlij swoje pytanie do doświadczonych prawników:
Wasze komentarze
Nasi partnerzy
  • InTENSO - outsourcing IT, leasing pracowniczy
  • Jakość obsługi
  • Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
  • Competitive Skills - Szkolenia biznesowe, rekrutacja i headhunting, doradztwo
  • Kaspersky
  • elsa
  • CBIT.pl
  • Enterprise-Gamification
  • Lazarski
  • Secret Client - tajemniczy klient, tajny klient, mystery shopping
  • Atlassian
Zobacz także
  • Kanały RSS
  • Facebook
  • Google+
® 2008 - 2017 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptacją regulaminu.