- Reklama -
czwartek, 28 marca 2024
- Reklama -
Więcej
    Strona głównaPrawa konsumentaReklamacja u elektronicznej wróżki

    Reklamacja u elektronicznej wróżki

    Tajemnicze przepowiednie

    Od razu zaznaczmy na wstępie, że wróżenie, choć dla wielu nieprawdziwe i śmieszne, w praktyce może być trafione – ważne, aby trafić na naprawdę dobrego specjalistę w tej dziedzinie. W rzeczywistości spotkanie prawdziwej wróżki jest jak wygrana na loterii – Ci uczciwi raczej nie ogłaszają się w gazetach czy Internecie.

    W zdecydowanej większości z wróżb korzystamy dla zabawy. Nowoczesna technologia pozwala nam uzyskać przepowiednię w prosty i szybki sposób – smsem lub mailem. Wystarczy więc, że znajdziesz odpowiednią stronę lub numer telefonu, wyślesz maila lub sms i poczekasz chwilę na odpowiedź. Usługi ezoteryczne, bo tak profesjonalnie określa się wszelkie wróżby i przepowiednie, podlegają reklamacjom. Nie każdy jednak wie, jak zareklamować coś tak oryginalnego jak nieudana wróżba.

    W przypadku smsowych czy mailowych usług jasnowidzów jest zdecydowanie prościej – korzystają oni bowiem z regulaminów świadczenia usług, w przeciwnym razie nie mogliby wykonywać swojej pracy. Z reguły regulaminy takie wskazują na możliwość składania reklamacji, oczywiście pod pewnymi warunkami. Zazwyczaj jest tak, że organizator nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne wynikłe wskutek wad bądź nieodpowiednich parametrów sprzętu teleinformatycznego. Jeśli więc nie otrzymasz zamówionego smsa lub maila z wróżbą, bo coś popsuło się na linii lub w Twoim komputerze czy telefonie, niestety szanse na odzyskanie pieniędzy czy nową wróżbę są niewielkie. 

    Co więcej elektroniczne wróżki często zastrzegają sobie możliwość wystąpienia przerw w obsłudze komunikatów SMS, wynikających z przyczyn technicznych dotyczących sprzętu służącego do obsługi usługi lub innych przyczyn od nich niezależnych. W praktyce więc możesz mieć sprawny sprzęt, a i tak nie otrzymasz wróżby, choć stracisz czas i pieniądze.

    Reklamacja wróżby

    Prawo do reklamacji jest jednak świętym prawem każdego konsumenta, więc organizatorzy wróżb muszą je uwzględnić.  Jeżeli zatem wystąpią jakiekolwiek problemy z uzyskaniem dostępu do zamówionej wróżby, wynikłe wskutek siły wyższej lub innych podobnych nieoczekiwanych okoliczności, którym jasnowidz nie mógł zapobiec przy dochowaniu należytej staranności – masz pełne prawo do składania reklamacji. Jednocześnie każda elektroniczna wróżka musi podać sposób składania reklamacji, a co za tym idzie także i adres, na który składa się takie pisma. Informacje w tym zakresie znajdziesz w regulaminie sklepu – musisz go jednak poszukać sam. Sam proces reklamacyjny nie rożni się od reklamacji butów czy zepsutej pralki – składasz pismo, w którym zaznaczasz, że nie otrzymałeś zamawianej wróżby lub dostałeś ją tylko w części. Jasnowidz ma 14 dni na rozpatrzenie Twojego zgłoszenia, przy czym jeśli nie poinformuje Cię o uwzględnieniu lub odrzuceniu reklamacji w tym terminie, przyjmuje się z mocy prawa, że reklamacja została uwzględniona.

    Decydując się na reklamację u e-wróżki, pamiętaj że możesz żądać nowej wróżby (kompletnej) lub zwrotu pieniędzy – ten drugi przypadek rzadko kiedy jednak się pojawia w praktyce. Jasnowidze wolą dać Ci nową przepowiednię, niż zwrócić pieniądze. Pamiętaj jednak, że nie możesz reklamować nieudanej czy nawet częściowo niespełnionej wróżby – ostatecznie przepowiednie elektroniczne są formą zabawy i nie muszą pokrywać się z rzeczywistością. Niedana miłość, brak wygranej czy nowej posady w pracy nie uzasadniają składania reklamacji, nawet jeśli sms od wróżki twierdził coś zupełnie innego.

    POWIĄZANE ARTYKUŁY
    - Reklama -

    NAJPOPULARNIEJSZE