Jesteś tutaj:
Prawo
02.01.2017 - Autor zewnętrzny
Kliknij, aby ocenić:
 
3,56/8

Jak wygląda procedura reklamacji zakupionego towaru?

Zakupy przez Internet są niezwykle komfortowe: nierzadko w jednym miejscu zebrano wszystkie oferty z interesującej nas kategorii. Liczne zniżki, rabaty oraz kupony promocyjne pozwalają sporo zaoszczędzić. Klient nie zawsze jednak jest informowany o przysługujących mu prawach, np. możliwości reklamacji nabytych towarów i usług.

Czy konsument ma prawo reklamacji towaru

 

Konsument, który zakupił towar, ma prawo żądać jego reklamacji, jeśli okaże się on wadliwy. Może również zmienić zdanie i zwrócić nieużywany produkt lub nietrafiony prezent. Obejmuje to także niewykorzystane usługi, których zakup został dokonany za pośrednictwem Internetu w systemie kuponów rabatowych. Kupony rabatowe, oferowane np. przez promoszop, to wygodny sposób na zakup perfum, odzieży, artykułów dziecięcych lub domowych w atrakcyjnych cenach. Konsumenci ponoszą zdecydowanie niższe koszty zakupów, a dodatkowo mają możliwość odstąpienia od umowy oraz reklamacji. Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową w momencie jego zakupu oznacza odpowiedzialność sprzedawcy przed kupującym. Klient sklepu składa pisemną reklamację, a w ciągu 14 dni musi zostać mu udzielona odpowiedź, czy zostanie ona przyjęta czy odrzucona. Prawo nie dookreśla, czy chodzi o dni kalendarzowe, czy robocze. Brak reakcji sprzedawcy, który może również wynikać z przeoczenia terminu, jest równoznaczny z akceptacją żądań kupującego. Uznanie zasadności reklamacji w ciągu 14 dni nie oznacza, że zostanie ona w tym czasie zrealizowana, czyli towar będzie wymieniony na pełnowartościowy bądź naprawiony. Konsument ma prawo domagać się respektowania swoich praw, niezależnie, od tego czy kupił towar w sklepie stacjonarnym, skorzystał z akcji promocyjnej albo kuponu rabatowego przez Internet.

 

Reklamacja bez paragonu lub towaru zakupionego przez Internet

 

Podstawą reklamacji jest posiadanie dowodu zakupu – paragonu, faktury lub potwierdzenia przelewu. Jeśli cena towaru lub usługi w sklepie stacjonarnym lub Internetowym została obniżona z powodu konkretnej wady (a informacja o niej była umieszczona np. w opisie produktu), konsumentowi nie przysługuje prawo do reklamacji. Kupujący może jednak odkryć, że produkt posiada ukryte wady (niewidoczne w chwili zakupu) i nie jest zgodny z umową, co stanowi podstawę do uzyskania zwrotu pieniędzy. W przypadku naprawy producent usuwa jedynie ukryte usterki, a nie te, które były przyczyną przeceny. Jeżeli klient nie jest zadowolony z zakupionych przez Internet produktów, nabytych np. po skorzystaniu z rabatu lub kuponu promocyjnego, również ma 14 dni na odstąpienie od umowy. Czas liczony jest od dnia otrzymania przesyłki. Może także zareklamować towar lub usługi na standardowych warunkach.

Autor/Źródło: Autor zewnętrzny

Szukasz porady prawnej?
Prześlij swoje pytanie do doświadczonych prawników:
Wasze komentarze
Polecana kancelaria prawna
Kancelaria radców prawnych
Lary Hubert Radca Prawny
Sprawy cywilne, gospodarcze, podatkowe, prawo transportowe, Karta Nauczyciela
Informacja o kancelarii pochodzi z Bazy prawników SerwisPrawa.pl
Nasi partnerzy
  • InTENSO - outsourcing IT, leasing pracowniczy
  • Jakość obsługi
  • Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
  • Competitive Skills - Szkolenia biznesowe, rekrutacja i headhunting, doradztwo
  • Kaspersky
  • elsa
  • CBIT.pl
  • Enterprise-Gamification
  • Lazarski
  • Secret Client - tajemniczy klient, tajny klient, mystery shopping
  • Atlassian
Zobacz także
  • Kanały RSS
  • Facebook
  • Google+
® 2008 - 2017 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptacją regulaminu.