- Reklama -
środa, 24 kwietnia 2024
- Reklama -
Więcej
    Strona głównaPrawoOdwołane loty najczęstszą przyczyną skarg pasażerów

    Odwołane loty najczęstszą przyczyną skarg pasażerów

    Komisja Ochrony Praw Pasażerów, na mocy postanowień rozporządzenia nr 261/2004/WE, zajmuje się rozpatrywaniem skarg pasażerów w trzech przypadkach odwołania i opóźnienia lotów oraz odmowy przyjęcia pasażera na pokład samolotu. Pracownicy Komisji udzielają także wyjaśnień i porad w sprawach związanych z lotami. W pierwszym półroczu tego roku pasażerowie najczęściej skarżyli się na odwołania oraz opóźnienia lotów. Łącznie wpłyneło w tym obszarze 676 skarg (437 na odwołanie lotów, a 239 na ich opóźnienie).  

    Świadomość pasażerów co do praw jakie im przysługują stale rośnie. Ilość skarg jaka była zgłaszana w roku 2006 obecnie się podwoiła. Zauważalny jest stały wzrost składanych skarg. Co ciekawe w roku 2009 zauważalny był istotny spadek skarg, pasażerowie zgłosili ich jedynie 1035 – przy ok. 1500 zarówno rok wczesniej jak i w ubiegłym roku. Ten rok także prawdopodobnie będzie rekordowy pod względem ilości skarg, prawdopodobnie sięgnie ona ok. 2000.

    Co prawda, zauważalna jest zwiększona dyscyplina  przewoźników w rozpatrywaniu reklamacji klientów, co może ograniczyć skargi wnoszone do Komisji, gdyż Komisja Ochrony Praw Pasażerów rozpatruje skargi dopiero po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika lotniczego.

     

    Przesyłając skargę do Komisji należy do niej dołączyć:

    • kopię reklamacji skierowanej do przewoźnika,
    • kopię odpowiedzi udzielonej przez przewoźnika na reklamację,
    • kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.

    Postępowanie kończy się wydaniem przez Prezesa ULC decyzji administracyjnej, w której określa się zakres naruszenia i termin jego usunięcia.

    Poprzedni artykuł
    Następny artykuł
    POWIĄZANE ARTYKUŁY
    - Reklama -

    NAJPOPULARNIEJSZE