- Reklama -
środa, 24 kwietnia 2024
- Reklama -
Więcej
    Strona głównaPrawoZmiany w przepisach dotyczących touroperatorów

    Zmiany w przepisach dotyczących touroperatorów

    Najważniejsze zmiany dotyczą m.in.: wprowadzenia wyższych kwotowych minimalnych wysokości sum gwarancji bankowej (ubezpieczeniowej) i sum gwarancyjnych w umowie ubezpieczenia oraz utrzymania wysokości stawek procentowych zabezpieczeń na obecnie obowiązującym poziomie (np. wcześniej było 20% przychodu, nie mniej niż 67 000 euro, a obecnie jest 20% przychodu, nie mniej niż 250 000 euro – umowy gwarancji lub ubezpieczenia nie będą mogły być zawierane na wysokości niższe od tych kwot).

    Wyższa suma gwarancji zwiększy możliwości ubezpieczyciela, który w przypadku upadłości biura podróży będzie mógł zabezpieczyć interesy podróżnych na miejscu i zorganizować powrót do kraju, nie narażając podróżnych na dodatkowe koszty.

    Przepisy nowych rozporządzeń Ministra Finansów w sprawie zabezpieczeń finansowych biur podróży nie zawierają sankcji za nieprzestrzeganie określonych obowiązków ( delegacja ustawowa zawarta w ustawie o usługach turystycznych nie przewiduje możliwości określenia takich sankcji w aktach wykonawczych)

    Zmiana rozporządzeń MF wynika z niewypłacalności biur podróży mających miejsce w 2012 r., nie zaś z faktu, że dotychczasowe przepisy były niezgodne z art. 7 dyrektywy nr 90/314 w sprawie zorganizowanych podróży, wakacji i wycieczek.

    POWIĄZANE ARTYKUŁY
    - Reklama -

    NAJPOPULARNIEJSZE