- Reklama -
środa, 27 marca 2024
- Reklama -
Więcej
    Strona głównaPrawoRuszają dopłaty do kredytów mieszkaniowych

    Ruszają dopłaty do kredytów mieszkaniowych

    Na dopłatę do kredytu mogą liczyć osoby, które utraciły pracę lub zakończyły prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej po dniu 1 lipca 2008 r. Warunkiem otrzymania pomocy będzie zarejestrowanie się w urzędzie pracy i uzyskanie prawa do zasiłku dla bezrobotnych. Dopłatę do kredytu mogą również otrzymać małżonkowie posiadający wspólnotę majątkową, nawet jeżeli pracę utracił małżonek, który nie jest kredytobiorcą. O pomoc może starać się np. mąż, który nadal pracuje i spłaca kredyt mieszkaniowy, a jego żonie pracodawca wypowiedział umowę o pracę. Na pomoc może liczyć kredytobiorca posiadający tylko jedno mieszkanie albo dom jednorodzinny obciążony kredytem hipotecznym. Kredytobiorca powinien mieszkać w mieszkaniu lub domu, na który został
    zaciągnięty kredyt objęty pomocą.
     
    Aby uzyskać pomoc w spłacie zaciągniętego kredytu należy zarejestrować się w powiatowym urzędzie pracy jako osoba bezrobotna oraz uzyskać z banku lub innej instytucji, która udzieliła kredytu oświadczenie zawierające informacje o udzielonym kredycie, np. w jakiej jest walucie, wysokość rat i terminy spłat na okres najbliższych 12 miesięcy. Wniosek należy złożyć do starosty o udzielenie pomocy w spłacie kredytu wraz z oświadczeniem banku lub
    innej instytucji, która udzieliła kredytu. Wniosek musi zawierać imię, nazwisko, adres miejsca zamieszkania, numer PESEL, numer dowodu osobistego lub rodzaj i numer innego dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz oświadczenie o podstawach do przyznania pomocy, a także o posiadaniu ewentualnej umowy ubezpieczeniowej, na podstawie której w wypadku utraty pracy miałby prawo do świadczeń.
     
    Dopłata do kredytu wyniesie maksymalnie 1 200 zł miesięcznie i będzie wypłacana przez rok. Obejmie ona spłatę raty kapitałowej wraz z bieżącymi odsetkami. Wnioski o przyznanie dopłat można składać do końca 2010 roku w urzędzie pracy, w którym dana osoba jest zarejestrowana. Decyzję o przyznaniu wsparcia oraz jego wysokość określi starosta. Pomoc będzie wypłacana przez Bank Gospodarstwa Krajowego bezpośrednio na konto banku lub innej instytucji, która udzieliła kredytu.
     
    Zwrot udzielonego wsparcia rozpocznie się po upływie 2 lat od ostatniej raty pomocy i będzie rozłożony równomiernie na 8 lat. Pomoc państwa nie jest oprocentowana. W przypadku trudnej sytuacji materialnej uniemożliwiającej lub utrudniającej zwrot pomocy, starosta może odroczyć termin płatności, rozłożyć na raty, umorzyć w całości lub w części spłatę zobowiązania.
     
     
    POWIĄZANE ARTYKUŁY
    - Reklama -

    NAJPOPULARNIEJSZE