27-28.02.2013, Warszawa, Sofitel Warsaw Victoria
Przyjdź i dowiedz się jak zgodnie z prawem:
• zarządzać ochroną Twojej marki w sieci
• przetwarzać dane osobowe w handlu online
• skutecznie reklamować Twoje produkty i usługi w sieci
• tworzyć regulaminy i umowy w e-commerce
• stosować najnowsze przepisy dotyczące opodatkowania transakcji online
Jako kraj jesteśmy w czołówce Europy pod względem ilości transakcji zakupu w systemie online! Zakupy w sieci są łatwe, tańsze i wymagają mniej czasu niż tradycyjna wizyta w sklepie stacjonarnym. Nie dziwi więc fakt, że klient coraz częściej wybiera tę formę. Z punktu widzenia przedsiębiorcy handel online jest bardzo zyskowną formą sprzedaży towarów i usług, która wymaga mniejszych nakładów inwestycyjnych. Coraz częściej jednak duże wątpliwości budzą aspekty prawne i podatkowe funkcjonowania e-sklepów. Serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w Sympozjum, które pomoże Państwu zdobyć i usystematyzować niezbędną wiedzę z zakresu funkcjonowania biznesu w świecie online.
W programie:
Jak skutecznie zarządzać ochroną marki w sieci
Maciej Szczepański, In-house Lawyer, Grupa Allegro
• Formy wykorzystania i przykłady naruszenia prawa ochronnego na znak towarowy w sieci: metatagi, linkowania, wyszukiwarki internetowe
• Wybrane aspekty naruszeń praw autorskich w Internecie w działalności przedsiębiorstw (m.in. utwory fotograficzne, multimedialne, layout)
• Polityka kreowania struktur i mechanizmów ochrony własności intelektualnej w przedsiębiorstwie
Jak przetwarzać dane osobowe w e-commerce zgodnie z prawem?
dr Paweł Litwiński, Adwokat, Partner, Kancelaria Barta Litwiński Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów
• Dane osobowe specyficzne dla handlu elektronicznego – adres poczty elektronicznej, adres IP, Cookies
• Zasady przetwarzania danych osobowych w e-commerce
• Najnowsze regulacje dotyczące posługiwania się techniką Cookies
Reklama w Internecie
Joanna Affre, Adwokat, Partner Zarządzający, Accreo Legal J. Affre, R. Czarnecki
• Co jest reklamą w handlu online? Czy każda informacja przedsiębiorcy jest reklamą?
• Dozwolona i zakazana reklama w internecie, z uwzględnieniem norm etycznych
• Nieuczciwa reklama, kryptoreklama oraz reklama porównawcza – przykłady z orzecznictwa Prezesa UOKiK, Sądu Najwyższego i Rady Etyki Reklamy
Nieuczciwa konkurencja w Internecie
Zbigniew Okoń, Zbigniew Okoń, Radca Prawny, Partner, Kancelaria dLK Korus Okoń Radcowie Prawni
• Przesyłanie informacji handlowej środkami komunikacji elektronicznej – aktualny stan prawny, nowe tendencje w orzecznictwie i projekty nowelizacji
• Linki, metatagi i słowa kluczowe - marketing SEO i SEM z punktu widzenia nieuczciwej konkurencji
• Najczęściej spotykane nieuczciwe praktyki rynkowe w sklepach i usługach internetowych
• Handel internetowy w orzecznictwie Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Stosowanie klauzul abuzywnych jako praktyka naruszająca zbiorowe interesy konsumentów
Agnieszka Skrok, Adwokat, Starszy Prawnik, Kancelarii FKA Furtek Komosa Aleksandrowicz
• Jakie są skutki uznania postanowienia wzorca za klauzulę abuzywną
• Przykładowe klauzule abuzywne w umowach e-commerce
• Najnowsze orzecznictwo UOKiK w
E-handel a wybrane aspekty w zakresie podatku dochodowego
Ewa Żbikowska, Doradca Podatkowy, Kancelaria Prawna Gide Loyrette Nouel; Maciej Grela, Doradca Podatkowy, Kancelaria Prawna Gide Loyrette Nouel
• Miejsce opodatkowania przychodów z e-handlu (serwery i strona internetowa a kwestia "zakładu" w rozumieniu umów o unikaniu podwójnego opodatkowania)
• Wybrane kwestie VAT związane z e-handlem:
- Zasady ustalania podstawy opodatkowania VAT
- Obowiązki ewidencyjno-dokumentacyjne w zakresie VAT (ewidencjonowanie transakcji przy użyciu kasy fiskalnej, zasady wystawiania faktur)
- Korygowanie rozliczeń związanych z e-transakcjami (reklamacje, zwroty towarów etc.)
- Zmiany w VAT wchodzące w życie w 2013 r. oraz planowane zmiany na 2014 r. w kontekście e-handlu (w tym zmiany zasad dotyczących fakturowania)
- VAT w transakcjach transgranicznych (w tym kwestie związane z miejscem opodatkowania i ze sprzedażą wysyłkową)
• Analiza wybranych orzeczeń i interpretacji podatkowych
W trakcie Sympozjum swoją wiedzę wzbogacą:
• Przedstawiciele Działów Prawnych
• Prezesi i Kadra Zarządzającej
• Dyrektorzy, Managerowie E-commerce, E-biznesu,
• E-handlu, E-usług
• Dyrektorzy, Managerowie Sprzedaży Internetowej
• Dyrektorzy, Managerowie i Specjaliści ds. Marketingu Online
• Managerowie i Specjaliści ds. Wsparcia Sprzedaży
• Project i Brand Managerowie
• Przedstawiciele agencji zajmujących się e-marketingiem
• Przedstawiciele firm dostarczających rozwiązania dla sektora e-commerce
Data: | 04.01.2013 06:00 |
Autor/źródło: | Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. |
Kategoria: | Prawo gospodarcze |
Słowa kluczowe: | handel online, ochrona marki w sieci, przetwarzanie danych w e-commerce, reklama w Internecie, nieuczciwa konkurencja w Internecie, klauzule abuzywne, e-handel |