Jesteś tutaj:

Większa ochrona abonentów - nowelizacja ustawy Prawo telekomunikacyjne

Rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zawarte w nim przepisy chronią abonentów przed obniżaniem poziomu usług świadczonych przez dostawców Internetu, tj. zaniżaniem rzeczywistej prędkości transmisji danych w stosunku do określonej w umowie lub regulaminie. Prezes UKE będzie miał prawo skontrolować stosowaną przez przedsiębiorcę metodę pomiaru tej prędkości lub zbadać rzeczywistą prędkość transmisji danych.

pobierz_plik
Wniosek o udzielenie informacji ustawowej przez SKOK POBIERZ »

Nowe prawo określa, że umowy, regulaminy oraz cenniki świadczenia usług telekomunikacyjnych muszą mieć jasną, zrozumiałą i dostępną formę. Klient powinien mieć pełne rozeznanie w zakresie usług oferowanych przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego. Odbiorca będzie miał m.in. funkcjonalny dostęp do sieci Internet, którego prędkość umożliwi korzystanie z aplikacji używanych powszechnie w bieżących sprawach życia codziennego, np. z poczty elektronicznej, przeglądania stron internetowych o charakterze informacyjnym (rozkłady jazdy komunikacji miejskiej, strony urzędowe) lub dokonywanie przelewów.

Wszyscy dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych będą zobowiązani do świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych. Chodzi o to, by osoby te miały zapewniony dostęp do usług telefonicznych równoważny z tym, z którego korzysta większość użytkowników końcowych, w tym m.in. dostęp do numerów służb ratunkowych. Dodatkowo wprowadzona zostanie możliwość kontaktowania się z numerami służb ratunkowych za pomocą bezpłatnych sms-ów.



Przyjęto ponadto regulacje dotyczące działań przedsiębiorców telekomunikacyjnych na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa sieci i usług telekomunikacyjnych oraz walki ze zjawiskiem spamu. Prezes UKE będzie miał możliwość zakazania takich praktyk.

Szukasz porady prawnej?
Prześlij swoje pytanie do doświadczonych prawników:
Wasze komentarze
Nasi partnerzy
  • InTENSO - outsourcing IT, leasing pracowniczy
  • Jakość obsługi
  • Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
  • Competitive Skills - Szkolenia biznesowe, rekrutacja i headhunting, doradztwo
  • Kaspersky
  • elsa
  • CBIT.pl
  • Enterprise-Gamification
  • Lazarski
  • Secret Client - tajemniczy klient, tajny klient, mystery shopping
  • Atlassian
Zobacz także
  • Kanały RSS
  • Facebook
  • Google+
® 2008 - 2020 SerwisPrawa.pl sp. z o.o. Korzystanie z portalu oznacza akceptacją regulaminu.